اعتراض دانشجویان به تفکیک جنسیتی در دانشگاه پیام نور مریوان

0
دانشگاه پیام نور در شهر مریوان در استان کردستان به جدا کردن کلاس های دختران از پسران اقدام کرده است. حراست دانشگاه پیام نور شهر مریوان در استان کردستان از ابتدای سال تحصیلی جدید ب
رای تعدادی از دروس عمومی این دانشگاه اقدام به تفکیک دانشجویان دختر و پسر کرده و از آغاز سال تحصیلی این کلاسهای به صورت مجزا برگزار می شود. صدها تن از دانشجویان سه شنبه دوم آبان در ادامه اعتراض به تفکیک کلاس های بعضی از درسهای عمومی طوماری را امضا کردند. در این طومار« تک جنسیتی» کردن کلاسها به عنوان بی احترامی به دانشجویان قلمداد شده و خواسته اند که فورا روند تک جنسیتی کردن کلاسهای متوقف شود.
از دوشنبه ۱ آبان ماه ۱۳۹۱ دانشجویان این دانشگاه در راستای اعتراض به این سیاست اعمال شده، به صورت گروهی به کلاسها وارد شده و اعتراض خود را به این سیاست تفکیک دانشجویان در این دانشگاه اعلام کردند. در این حرکت اعتراضی تعدادی از دانشجویان پسر در کلاس دانشجویان دختر و تعدادی از دانشجویان دختر در کلاسهای مجزای پسران شرکت کرده و آنها اعلام کرده اند در روزهای آتی نیز به اعتراضات خویش در این دانشگاه ادامه خواهند داد. دانشجویان پیام نور مریوان به سبب انجام تجمعات اعتراضی نسبت به سیاست های وزارت آموزش عالی در طی سالهای گذشته از سوی اداره اطلاعات این شهر و حراست دانشگاه تحت فشار بوده و چندین نفر از آنها نیز در این مدت بازداشت و بعدا با ارائه وثیقه آزاد شده اند. تفکیک یاد شده در تعدادی از درسهای عمومی دانشگاه به خصوص فارسی عمومی و زبان خارجه صورت پذیرفته است.


پی نوشت:


در سال تحصیلی جدید شاهد شدت بخشیدن به طرحی هستیم که حکومت با دیکتاتوری خود می خواهد آنرا به دانشجویان تحمیل کند اما هر روز شاهد اعتراضات وسیع دانشجویان هستیم که اینبار دانشگاه مریوان با تمام فشارهای رژیم مقابله کرده و نیز دست به اعتراضات دنباله دار و پی در پی زدند و تا نابودی این طرح به فعالیت خود ادامه خواهند داد. دانشجویان دیگر دانشگاهها با دانشجویان دانشگاه شیراز و مریوان باید هم صدا شوند و علیه این طرح اعتراض کنند و جمهوری اسلامی را عقب برانند و این طرح را عمل ملغا کنند.

تهیه خبر از: آزاده بادله




ارسال یک نظر

0نظرات

ارسال یک نظر (0)