اعتراض دانشجویان دانشگاه شیراز به طرح تفکیک جنسیتی

0


امروز شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱، تعدادی از دانشجویان داشگاه سراسری شیراز در پردیس این دانشگاه و در اعتراض به جداسازی ورودی دختران و پسران در دانشگاه که به نظر می رسد مقدمه ای بر تفکیک کامل جنسیتی و
 ایجاد جو رعب و وحشت در این دانشگاه باشد دست به اعتراض زده‌اند. پیش‌تر هم تفکیک جنسیتی در اتوبوس‌های داخلی دانشگاه شیراز اجرا شده بود. لازم به ذکر است اعتراض دانشجویان نیروهای حراست دانشگاه را به حالت آماده باش در آورده است که امکان برخورد با دانشجویان در صورت گسترش اعتراض را افزایش می‌دهد. پیش‌تر هم در ۱۳ آبان سال ۸۸ نیروهای لباس شخصی و امنیتی با هجوم به تجمع دانشجویان دانشگاه شیراز به ضرب و شتم و دستگیری تعداد زیادی از آنان پرداخته بودند و از زمان انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بسیاری از فعالین دانشجویی دانشگاه شیراز از آن اخراج شده یا به زندان رفته‌اند و یا حق ادامه ی تحصیل در مقاطع تکمیلی از آنان سلب شده است. «حفاظت فیزیکی دانشگاه» -که ظاهرا نام جدید حراست دانشگاه شیراز است- با استدلال برقراری امنیت برای دانشگاهیان دست به این اقدام زده است.


پی نوشت:



حکومت جمهوری اسلامی در سال تحصیلی جدید با اجرای طرح تفکیک جنسیتی میخواهد دانشجویان را سرکوب کند اما دریغ از آنکه بداند که قشر جوانان و دانشجویان در مقابل این طرحها تسلیم نمی شوند و باز هم دست به اعتراض می زنند تا نشان دهند خواستار این رژیم نیستند.جا دارد که دانشجویان دانشگاه شیراز و دانشگاه های دیگر به شکلی که میتوانند از این اعتراض حمایت کنند.



تهیه خبر از: آزاده بادله


ارسال یک نظر

0نظرات

ارسال یک نظر (0)