با هجوم حراست دانشگاه؛ اعتصاب غذای دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بابل ناتمام ماند

0


با افزایش مشکلات صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بخصوص در بخش غذا، دانشجویان این دانشگاه طی روزهای اخیر با انتشار فراخوان هایی در شبکه های اجتماعی 
خواهان اعتصاب غذا در روز یکشنبه ٢٣ مهر در این دانشگاه شدند. 
اعتراض اعتصاب کنندگان به مواردی نظیر حذف صبحانه، افزایش قیمت غذا در عین کاهش شدید کیفیت و کمیت، حذف ناهار روز پنج شنبه، حذف امکان خرید غذای روز فروش، حذف مخلفات غذا (میوه، ماست،گوجه و ...) و حذف شام برای دانشجویان خارج از خوابگاه بوده است.
در این روز علی رغم جو امنیتی و چند برابر شدن نیروهای حراست، تعدادی از دانشجویان در مقابل سلف این دانشگاه به حالت تحصن نشستند که بلافاصله نیروهای حراست با دانشجویان برخورد کرده و با گفتن جمله ی «از اینجا حرکت کنید» مانع از توقف دانشجویان می شدند. اردشیری رئیس انتظامات دانشگاه نیز با دانشجویان درگیر شد. 
سپس تعدادی از دانشجویان از داخل سلف پسران شروع به اعتصاب غذا کرده و سینی های خود را روی زمین چیدند. پس از چیده شدن حدود ١۵ سینی و قبل از رسیدن سینی ها به خارج سلف تعدادی از نیروهای حراست به سرکردگی قربانی (رئیس حراست)، دکتر امینی راد (معاون دانشجویی) و دکتر رسولی (معاون اداری-مالی دانشگاه) به داخل سلف هجوم آوردند و ضمن هل دادن و برخورد با دانشجویان، با کمک کارگران سلف سینیهای غذا را جمع کرده و اعلام کردند که کسی حق ندارد سینی را بیرون ببرد


پی نوشت: حکومت دیکتاتوری اسلامی تمام قدرت و قوای خود را به کار می گیرد تا دانشجویان را سرکوب کند تا هیچ تجمع و اعتراضی و یا صدایی از دانشجویان شنیده نشود. از نظر آنها دانشجویان حتی حق اعتراض به شرایط موجود در سلف سرویس را ندارند. دانشجویان با این وضع کنار نخواهند آمد و تا حق خود را از مسئولین نگیرند ساکت نخواهند ماند و دانشجویان دیگر نیز جادارد که به دانشجویان نوشیروانی بابل بپیوندند و از آنان حمایت کنند.

تهیه خبر از: آزاده بادله

ارسال یک نظر

0نظرات

ارسال یک نظر (0)