کوی دانشگاه تهران در آستانه سالگرد واقعه ۱۸ تیر تعطیل شد

0
در آستانه سالگرد واقعه ۱۸ تیر ۱۳۷۸، دانشگاه تهران اعلام کرده است که کوی دانشگاه از هفتم تا ۲۸ تیرماه تعطیل خواهد بود.
 بر اساس مصوبه هیات رییسه دانشگاه تهران، کلیه خوابگاه‌های این دانشگاه از هفتم تا ۲۸ تیرماه تعطیل است و دانشجویان باید تا ششم تیرماه کلیه وسایل شخصی خود را از اتاق‌های محل سکونت خود تخلیه کنند.
دانشجویانی که شرایط موجه برای اسکان تابستانی در کوی دانشگاه را دارند نیز از تاریخ ۲۹ تیرماه می‌توانند از خوابگاه‌ها استفاده کنند.
 ۱۸تیرماه،یادآورحمله نیروهای سرکوب در ۱۸تیر ۱۳۷۸به کوی دانشگاه تهران است.در این هجوم وحشیانه تعدادی از دانشجویان به شکل وحشتناکی جانباختن و تعدادی دیگر بازداشت و به زندانهای طولانی مدت محکوم شدند.
کوی دانشگاه تهران علاوه بر این ۲۵ خردادماه سال ۱۳۸۸ نیز مورد حمله قرار گرفت.
به دنبال انقلاب مردمی ۸۸، در شامگاه ۲۴ خردادماه، نیروهای لباس شخصی، نیروی انتظامی و یگان ویژه سپاه پاسداران این خوابگاه را محاصره کردند و در ساعت دو بامداد ۲۵ خردادماه به کوی دانشگاه حمله‌ور شدند.
 پس از واقعه ۱۸تیر ۱۳۷۸، برنامه دانشگاه‌ها طوری طراحی می‌شود که تا قبل از این تاریخ تمامی امتحانات دانشجویان به پایان برسد.
پی نوشت: حکومت با تعطیل کردن دانشگاه ها در مناسبت های مبارزاتی مردم و دانشجویان سعی دارد تا از پیدایش دویاره تجمع ها و کشیده شدن اعتراضات به خیابانها جلوگیری کند.جمهوری اسلامی امیدوار است که شاید بتواند با گذشت زمان دانشجویان را از عرصه مبارزه دور کند. ولی دانشجویان اجازه نمی دهند که این مبارزات به خاطره تبدیل شود.

تهیه خبر از طرف (بهنام )

ارسال یک نظر

0نظرات

ارسال یک نظر (0)