سال تحصیلی ۹۱-۹۲ و دغدغه‌های جنبش دانشجویی

0


با رسیدن اول ماه مهر و به صدا درآمدن مجدد زنگ مدارس، دانشجویان هم خود را برای سال تحصیلی ۱۳۹۱ـ۱۳۹۲ آماده کرده‌اند. دانشجویان سال اولی مثل همیشه با هیجان و یک دنیا پرسش و رسیدن به آرزوی ۱۲ ساله خود پا به پردیس‌هایی گذاشته‌اند که هر ساختمان و کلاس و گوشه و کنج آن تا مدتی هم نا‌آشنا، هم پررمز و راز و هم دلربا است. اما سه سالی است که در پس از اتفاقات ۱۳۸۸ در پردیس‌ها و دانشگاه‌ها از سر و صدا و هیاهیوی سالها پیش از آن خبر چندانی نیست. نه جر و بحث زیادی بر سر خواست‌های صنفی، چه رسد به رویدادهای سیاسی روز،‌ نه نشریات دانشجویی منتقد، نه دفترهای انجمن‌های دانشجویی و نه تریبون آزاد و نه حتی به گفته فعالان دانشجویی کارهای فوق‌ برنامه مثل تئاتر و فیلم و موسیقی و شعرخوانی و غیره که یا از رمق افتاده یا در برخی از دانشگاه‌ها اصلا خبری از آن‌ها نیست.
با آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۱ـ۱۳۹۲ این دانشجویان مانده‌اند و کوله‌باری که در چند سال آینده باید با توشه دانش و فن و میوه پژوهش و پرسش پر کنند تا خود را برای تلاش و زندگی در جهان بیرون از پردیس آماده سازند. اما تا آن زمان شماری از همین دانشجویان هم با ویژگی‌های سه سال گذشته که به آن پرداخته شد روبرویند و هم با چالش‌هایی نظیر تفکیک جنسیتی، برخورد با علوم انسانی و زمزمه دوباره اسلامی کردن دانشگاه‌ها. 

پی نوشت: دانشجویان بی شک در سال تحصیلی جدید دغدغه های فراوانی را دارند و همچنین دانشجویان تازه وارد فضای تفکیک جنسیتی را از راه نرسیده می بایست که تحمل بکنند، فضائی که کاملاً یک آپارتاید جنسی می توان به آن گفت،بطور مثال هم تفکیک جنسیتی، هم دانشگاه های تک جنسیتی و حذف برخی رشته های تحصیلی برای دختران و ... از جمله قوانین آپارتاید جنسی رژیم می باشد. 
تمام این گیر و دارها و خفقان حاصله از طرف رژیم کثیف اسلامی بی شک نخواهد توانست باز در مسیر جنبش آزادیخواهانه دانشجوئی صف آرائی کند، دانشجویان و فعالین دانشجوئی که زیر دست زور ان جانیان بشری می باشند همیشه ثابت کرده اند که در میدان مبارزه با این قوانین ضد بشری یک قدم پا پس نمی کشند و بی دریغ و بی درنگ با قوانین ارتجاعی رژیم نبرد و مقابله می کنند، درود بر همه ایشان...

تهیه خبر از طرف: (یوسف کوکب).

ارسال یک نظر

0نظرات

ارسال یک نظر (0)