سازمان جوانان کمونیست: اول مهر با فریاد "دانشگاه زنده است" سال تحصیلی را آغاز کنیم

0


اول مهر فرا میرسد! دانشگاه ها و مدارس باز میشوند و دانشجویان و دانش آموزان سال تحصیلی جدید را آغاز میکنند. از مدتها قبل جمهوری اسلامی تمهیداتی را برای مهار دانشگاه ها به اجرا در آورده است. اخبار مبتنی بر اجرای بیش از پیش طرح تفکیک جنسیتی، از تک جنسیتی کردن رشته های درسی و محروم کردن دانشجویان دختر از تحصیل در بعضی رشته ها تا تلاش برای تک جنسی کردن کلاسها در دانشگاه های مختلف، تا تلاش برای پاکسازی اساتید و دانشجویان سکولار ومعترض، از اقدامات جمهوری اسلامی بوده است. ماهیت ضد زن جمهوری اسلامی بر کسی پوشیده نیست و حضور گسترده زنان در عرصه های اجتماعی و تحصیلی، نگرانی و ناخشنودی فراوانی برای سران حکومت بوجود آورده است و برای همین به اجرای سیاست سرکوبگرانه گسترده ای که دانشگاه فقط یک گوشه آنست، برای مهار زنان، جوانان، دانشجویان و کل مردم دست زده است. ما در سطح جامعه و مشخصا در دانشگاه ها شاهد عقب راندن قوانین، فرهنگ و دستگاه سرکوب حکومت توسط زنان و جوانان بوده ایم. موج ضد مذهبی رو به افزایش در بین جوانان، رعایت نکردن حجاب توسط زنان از مصادیق این تهاجم همه جانبه است که بنیانهای حکومت یکی بعد از دیگری توسط جوانان و دانشجویان پوچ میشود و به هوا میرود، جوانان، زنان و دانشجویان تا همینجا این نبرد عظیم اجتماعی را برده اند و باید این مبارزه را وسیعتر ادامه داد.

به این فضا، اعتراضات دانشجویی را هم اضافه کنید. نبودن آینده ای روشن برای جوانان و دانشجویان، وضعیت وحشتناک اقتصادی حاکم در زندگی جوانان و دانشجویان و خانواده های آنان، بیکاری و گرانی و تورم بیش از پیش، فضای سیاسی حاکم که تعداد زیادی از فعالین سیاسی و مشخصا فعالین دانشجویی در زندان بسر میبرند و یا با وثیقه های سنگین محروم از تحصیل هستند، تفکیک جنسیتی و مسئله حجاب، همه از فضای اعتراضی و نارضایتی در درون جامعه خبر میدهد که با آغاز سال تحصیلی جدید عرصه رودرویی مجدد دانشجویان و حکومت خواهد بود. جمهوری اسلامی هم بخوبی از این مسئله اگاه است و از همین الان نگران و مستاصل بدنبال راه چاره برای مهار دانشجویان و اعتراضاتشان است.

دانشجویان مبارز و آزادیخواه!

باید جواب این شرایط را با اعتراض بدهیم. از همان شروع سال تحصیلی جدید نباید اجازه دهیم که حکومت اسلامی سیاست های سرکوبگرانه اش را به اجرا در آورد. باید متحدانه و سراسری به مبارزه با این سیاست ها برویم.

سازمان جوانان کمونیست در این رویارویی با حکومت در کنار دانشجویان است و از همه دانشجویان کشور میخواهد که با ایجاد صفی همبسته و متشکل علیه این وضعیت دست به اعتراض بزنند. جواب جمهوری اسلامی را باید با اعتراض بدهیم. جمهوری اسلامی از دانشجویان و اعتراضاتشان واهمه دارد و این همه بگیر و ببند از روی استیصال و ترس است.

مرگ بر جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی و برابری

زنده باد سوسیالیسم

سازمان جوانان کمونیست

17 شهریور 1391

07 سپتامبر 2012

ارسال یک نظر

0نظرات

ارسال یک نظر (0)