در آستانه سال تحصیلی جدید: احضار و تهدید دانشجویان دانشگاه شیراز

0


در آستانه بازگشائی دانشگاه­ها در سال تحصیلی جدید، فشارهای دولتی بر فعالین دانشجوئی دانشگاه­ها افزایش یافته است. بطوریکه بیش از شانزده نفر از فعالین دانشجویی دانشگاه شیراز به دادگاه انقلاب احضار و مورد تهدید قرار گرفته اند.
در طول چند ماه گذشته بسیاری از فعالین دانشجوئی سابق دانشگاه شیراز به دادگاه انقلاب و نهادهای امنیتی احضار شده­ و در مواردی خانواده آنان با آزار و اذیت نیروهای اوباش امنیتی مواجه گشته اند. آنها تهدید شده­ اند که در صورت عدم همکاری با نهادهای امنیتی، به عنوان "شریک جرم فرزندانشان" با این خانواده ها رفتار خواهد شد.
در اقدامی جدید، دادگاه انقلاب شیراز به صورت فله­ ای به احضار فعالین دانشجوئی سابق دانشگاه شیراز مبادرت ورزیده است. بسیاری از این دانشجویان به خاطر پرونده های پیشین خود مجددا به دادگاه احضار شده­ اند.
اسامی تعدادی از دانشجویان احضار شده بدین قرار است: کاظم رضائی، محسن زرین کمر، جلیل رضائی، عباس رحمتی، لقمان قدیری، سعید خلعتبری، آرش روستائی، هادی الم­لی، دلیر بارخدا، آلما رنجبر، عنایت تقوی، ناهید افراسیابی، نوید غفاری، سعید خسروآبادی، علی صالح­پور و امین درستی.
این دانشجویان از سوی نهادهای امنیتی با مشکلات فراوانی مواجه شده­ اند، به عنوان مثال از ادامه تحصیل بسیاری از ایشان در مقاطع بالاتر ممانعت به عمل آمده و پرونده آنان دوباره به خاطر فعالیتهای مربوط به چند سال گذشته و همچنین اعتراضات بعد از اتفاقات ٨٨ در دانشگاه شیراز به جریان افتاده است.


پی نوشت: جمهوری فاسد و منحوس اسلامی در نزدیکی باز گشائی دانشگاه ها در سال تحصیلی جدید با دستگاه سرکوب و خفقان خود بسراغ دانشجویان رفته است، و خود بخوبی می داند موج عظیم اعتراضی دانشجویان بر علیه قوانین جدید ارتجاعی آنان در پیش میباشد، از این رو با تمام عزم خود برای سرکوب اعتراضی دانشجویان دست به هر حربه ای می برد و دستگیری فله ای دانشجویان را می توان از این جمله یاد کرد. بی شک دانشجویان و فعالین دانشجوئی با صدای قوی تر از پیش در برابر این ظالمان بشری خواهند ایستاد و قوانین ضد بشری ایشان را محکوم خواهند کرد. 

تهیه خبر از طرف: (یوسف کوکب).

ارسال یک نظر

0نظرات

ارسال یک نظر (0)