دانشگاه تهران حاضر به پذیرش دانشجویان دختر ممتاز رشته معدن در مقطع كارشناسی ارشد نیست

0

پس‌لرزه‌های حذف دختران از برخی رشته‌های مهندسی ادامه دارد. دانشگاه تهران در اقدامی بی‌سابقه حاضر به اعمال سهمیه معدل ورود به مقطع كارشناسی ارشد برای دختران رشته معدن نیست. این در حالی است كه این دانشجویان به امید داشتن سهمیه شاگرد اولی، فرصت شركت در كنكور كارشناسی ارشد را از دست داده‌اند.
تعدادی از دانشجویان دانشكده فنی دانشگاه تهران، گفته اند: نگرانی نسبت به سرگردانی دانشجویان دختر در آخرین ماه‌های مانده به شروع سال تحصیلی جدید، از مخالفت فرهاد رهبر رییس دانشگاه تهران برای پذیرش دختران در رشته معدن دارند. این در حالی است كه تنها به عنوان نمونه از شش دانشجوی برتر معدن دانشگاه تهران در سال جاری كه می‌توانستند بدون كنكور به مقطع كارشناسی ارشد راه پیدا كنند چهار دانشجو، دختر هستند.
در كنكور كارشناسی ارشد ٩١ نیز پذیرش دانشجو در دانشكده معدن دانشگاه تهران به صورت تك‌جنسیتی شده بود كه اعتراض دانشجویان را به دنبال داشت.
حذف دختران از رشته‌های مهندسی و كاهش ظرفیت پذیرش آنها در سایر رشته‌های دانشگاهی سیاستی است كه در چند سال اخیر از سوی عوامل رژیم به طور گسترده‌یی در حال اجرا است.
آمار تفكیك جنسیتی در كد رشته‌های دانشگاهی نشان می‌دهد كه از هر شش كد رشته دانشگاهی بیش از یك رشته به صورت تفكیك شده برای دانشجویان پسر یا دختر برگزار خواهد شد. 

پی نوشت: تفکیک جنسیتی یا بهتر است بگوئیم آپارتاید جنسی در دانشگاه های ایران حلقه ای است که روز به روز با فشار جانیان رژیم اسلامی بر دانشجویان تنگ و تنگ تر می شود و عواملین این حکومت کثیف و بی پایه با بهانه ها و احکام ارتجاعی و پوسیده خود بدست عاملینش و فتواهای آیت الله های مرتجع فرق و تبعیض و تفکیک جنسیتی را در دانشگاه ها نهادینه می خواهند که بکنند، اما بوضوح دیده شده دانشجویان و فعالین دانشجوئی که زیر زور این فاسدان و جانیان قرار دارند و با تمام خفقان موجود با اعتراض های گسترده بر علیه این قانون مقاومت می کنند و از اول سال تحصیلی ٩٠ نیز نخواسته اند و همیشه پس زده اند این دستورات و قوانین ضد انسانی و ضد حیات را درود به همه ایشان...


تهیه خبر از طرف : (یوسف کوکب).

ارسال یک نظر

0نظرات

ارسال یک نظر (0)