امید کوکبی به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد

0
امید کوکبی، فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف و دارای مدرک فوق دکترای لیزر از دانشگاه تگزاس آمریکا، به ده سال حبس تعزیری محکوم شد.
این حکم پس از برگزاری دادگاه نمایشی " متهمان به همکاری با موساد در اسراییل" و به جرم "ارتباط با کشور متخاصم آمریکا" صادر شده است.
درسال های اخیرمقامات سازمان انرژی اتمی رژیم وهمچنین برخی دانشگاه های وابسته به سپاه پاسداران بارها به امیدکوکبی پیشنهاد همکاری و فعالیت درپروژههای لیزری ومخابراتی داده بودندکه او این پیشنهادات را ردکرده بود.
رژیم دیکتاروری اسلامی یکشنبه اعلام کرده بودکه جلسه ابلاغ حکم١٣ نفرازکسانی که به جاسوسی برای اسرائیل متهم شده اند،درشعبه ١۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به رياست قاضی صلواتی برگزار شده است.
امید کوکبی،روز دهم بهمن ماه سال ١٣٨٩ در فرودگاه خمینی بازداشت شده بود.
پی نوشت:رژیم استبدادی ایران سالهااست که بامتهم کردن به جرائمی از قبیل جاسوسی وقاچاق مواد مخدر،فعالین و دانشجویانی که حاضر به همکاری با مزدوران حکومتی نیستندرانه تنها می خواهند درکنترل خود داشته باشند بلکه یک قدم فراتر می خواهند از آنان یک ابزار برای نیل به خواسته ای غیر انسانی خود بسازند و هرگاه فردی مثل امیدکوکبی مخالفت بکند به جرم جاسوسی و یا... محکوم می شوند.
تهیه خبر از طرف:( بهنام )

ارسال یک نظر

0نظرات

ارسال یک نظر (0)