افزایش نگرانی ها از سرنوشت ۳ دانشجوی دانشگاه پیام نور مریوان

0

با گذشت چند هفته از بازداشت ۳ تن از دانشجویان دانشگاه پیام نور مریوان که به علت شرکت در تظاهرات مسالمت‌آمیز بر علیه عملیات نظامی ارتش ترکیه در منطقه‌ی شرناخ و کشته شدن ٣۵ شهروند ، بازداشت شده بودند، هیچ خبری از سرنوشت آنان در دست نبوده و نگرانی ها از وضیعت آنان افزایش یافته است.
سه دانشجوی دانشگاه پیام نور مریوان بنام های ژیار سلامتیان ، دانا لنج آبادی، دانا رستمی و خالد (ماردین) ایوازه که از مدت ها پیش در بازداشت نیروهای سرکوبگر امنیتی بسر می برند، هیچ خبری در دست نبوده و گمانه زنی ها از آزار و اذیت این
دانشجویان در سلول های انفرادی دستگاههای امنیتی حکومت جور و فساد ایران حکایت دارد.

گفته می شود خانواده‌های دانشجویان دربند برای چندمین بار به مراکز امنیتی شهرستان مریوان جهت اطلاع از سرنوشت فرزندانشان مراجعه نموده و هر بار بدون پاسخ قانع‌کننده‌ای از سوی نیروهای اوباش امنیتی مواجه شده‌اند.
گفته می شود ژیار سلامتیان روز جمعه حدود ساعت ١٢ ظهر ازسوی ستاد خبری این شهر احضار گردیده که بنابر گفته‌های شهود عینی ، در هنگام مراجعه‌ی نامبرده به اداره‌ی اطلاعات مریوان به شیوه‌ای بسیار غیرانسانی و توهین آمیز با وی برخورد شده بود.
همزمان نیز خبرها حاکی ازآن بود که راس ساعت ١٤ همان روز یک دانشجوی دیگر به نام دانا لنج‌آبادی که دررشته‌ی اقتصاد کشاورزی دانشگاه پیام نور مریوان مشغول به تحصیل می‌باشد، نیز پس از احضار به وزارت منحوس اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود.
شایان ذکر است بازداشت این فعالان دانشجویی همزمان است با سالگرد جان باختن ابراهیم لطف‌اللهی دانشجوی دانشگاه پیام نور در شهر سنندج بوده که در بازداشتگاه نیروی ظالم و سرکوبگر انتظامی در ۲۵ دی ماه ۱۳۸۶ درگذشت. و گمانه زنی ها حکایت از کشته شدن وی زیر شکنجه ماموران بی رحم امنیتی حکومت ایران بوده است.

عکس از آرشیو

ارسال یک نظر

0نظرات

ارسال یک نظر (0)