بدون عنوان

0
امروز دوشنبه خانواده ها بار دیگر به زندان اوین و مجلس شورای اسلامی مراجعه کردند. گروهی از خانواده ها که به زندان اوین مراجعه کرده بودند همچون روزهای گذشته خواستار ملاقات با فرزندان خود شدند و با توجه به این که امروز روز ملاقات بود پافشاری بیشتری بر این امر کردند. اما با برخورد بسیار بد مسئولین زندان مواجه شدند که عنوان می کردند دانشجویان ممنوع الملاقات هستند. خانواده ها قاطعانه با این موضوع برخورد کردند و در برابر برخورد مسئولان زندان متحدانه ایستادند که باعث به وجود آمدن درگیری لفظی شد و مردمی که در برابر زندان حضور داشتند از خانواده ها حمایت کردند و به آن ها دلداری دادند. ضمن این که موفق شدند مقداری پول برای فرزندان خود بفرستند.

تعداد دیگری از خانواده ها ساعت 8:30 صبح به مجلس مراجعه کردند. همان طور که در گزارش دیروز آمده بود خانواده ها امروز صبح با کمیسیون اصل نود ملاقات داشتند. در این ملاقات تنها دو تن از اعضای کمیسیون به نام های فروزانفر(معاون سیاسی کمیسیون اصل نود) و عیاریان(مسئول دفتر کمیسیون اصل نود) حضور داشتند.

در این جلسه خانواده ها به بیان نحوه ی بازداشت دانشجویان پرداختند و پیگیری های صورت گرفته به منظور آزادی فرزندانشان را شرح دادند. خانواده ها توضیح دادند که در طول مدت بازداشت تنها برخی از دانشجویان توانسته اند با منزل خود تماس بگیرند و در حالی که بنا بر قانون افراد بازداشتی بایستی از حق وکیل و ملاقات برخوردار باشند این دانشجویان از کلیه ی این حقوق محروم هستند. خانواده ها در ادامه همچون گذشته تاکید کردند برگزاری مراسم روز دانشجو عملی قانونی است و بازداشت های صورت گرفته را غیر قانونی خواندند. خانواده ها همچنین به تهدیدهای تلفنی و تفتیش غیر قانونی خانه ها اعتراض کردند و خواستار پایان یافتن این اعمال غیر قانونی شدند. قابل ذکر است در طول دو هفته ی گذشته ماموران اطلاعاتی بار ها با خانواده های دانشجویان در بند تماس گرفته و آن ها را تهدید کرده اند. همچنین در این مدت ماموران بدون داشتن هیچ حکمی خانه های انوشه آزادبر (2 مرتبه)، نسیم سلطان بیگی و علی کلائی را تفتیش کرده اند.

در پایان اعضای کمیسیون اصل نود با صراحت اعلام کردند که در مجلس هفتم این کمیسیون هیچ نقشی ندارد و به دلیل این که کاری از آن بر نمی آید نمی توانند هیچ قولی بدهند. این افراد در ادامه با مطرح کردن اتهاماتی از قبیل این که دانشجویان اقدام علیه امنیت ملی کرده اند، سعی در شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیتی داشتند که قانون بر عهده ی کمیسیون اصل نود گذاشته است که این اظهارات با واکنش شدید خانواده ها روبرو شد.

در پایان پیگیری های امروز خانواده ها یکپارچه اعلام کردند در صورتی که فرزندانشان تا فردا آزاد نشوند فراخوانی رسمی صادر خواهند کرد و تحت این فراخوان به جمع آوری امضا از مردم آزادی خواه و آگاه خواهند پرداخت.

ارسال یک نظر

0نظرات

ارسال یک نظر (0)