رئیس دانشگاه اصفهان عقب نشست!دانشجویان به اعتصاب غذا پایان میدهند

0
طبق آخرین خبری که در وبلاگ گروهی دانشجویان دانشگاه اصفهان منتشر شده است: رامشت ریاست دانشگاه اصفهان ناگزیز شده است که در دیدار با هیاتی مرکب از شش نفر از حامیان اعتصاب غذا کنندگان که به یک راهپیمایی اعتراضی دست زده بودند، و پس از آن در دیدار با اعتصاب غذا کنندگان قول بدهد احکام صادره کمیته انظباطی تجدید نظر و لغو شوند. اواعلام کرده که برای تشکیل شورای صنفی و سایر تشکل ها و بازگشایی نشریات دانشجویی پس از طی مراحل مورد نیاز همکاری های لازم انجام خواهد شد. بنا به خبر این وبلاگ در نهایت اعتصاب غذا کنندگان با استناد به قول رئیس دانشگاه و درخواست دانشجویان دانشگاه اصفهان تصمیم گرفته اند روز دوشنبه ۱۰ دی ماه ۸۶ و در هشتمین روز اعتصاب به اعتصاب غذای خود درحضور جمعی از دانشجویان درساعت ۱۰:۴۵ دقیقه پایان دهند.

سازمان جوانان کمونیست از این تصمیم اعتصاب غذا کنندگان استقبال میکند و تحمیل این عقب نشینی به ریاست دانشگاه اصفهان که در واقع یک لمپن اسلامی به تمام معنی است را به همه دانشجویان تبریک میگوید. چنانکه د راطلاعیه قبلی سازمان جوانان به اطلاع رسید در روزهای گذشته ۷۰۰ دانشجوی اصفهان در اعتراض به احکام کمیته انظباطی و حمایت از مطالبات دانشجویان متحصن دست به تجمع اعتراضی زدند. رئیس دانشگاه از وحشت گسترش اعتراضات دانشجویان، قول داده احکام کمیته انضباطی لغو و به دیگر خواست های دانشجویان رسیدگی کند. دانشجویان با اعتراض خود و حمایت از مطالبات دانشجویان متحصن که خواست همه انان بود موفق شدند مسئولین دانشگاه را وادار به عقب نشینی و پس گیری تعرض به حقوق اولیه خود کنند.

سازمان جوانان کمونیست همچنان که بارها یادآور شده اعتصاب غذا را شیوه مناسبی برای ابراز اعتراض نمیداند و خواهان ادامه اعتراض به شیوه دیگری از جانب دانشجویان شده بود. اکنون با پایان اعتصاب غذا و باید از عقب نشینی رئیس دانشگاه هشیارانه استفاده کرد. دانشجویان دانشگاه اصفهان باید از این تجربه متشکل تر و منسجم تر بیرون بیایند و اعتراضات خود را تا رسیدن به همه خواسته های شان و نیز حمایت از دانشجویان زندانی و لغو آپارتاید جنسی، همه جانبه و متحدانه ادامه دهند.


زنده باد همبستگی سراسری دانشجویان
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد آزادی و برابری
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
سازمان جوانان کمونیست
۷ دیماه ۸۶، ۲۸ دسامبر ۲۰۰۷

ارسال یک نظر

0نظرات

ارسال یک نظر (0)