آكسيون حمايت از فراخوان دانشجويان آزاديخواه و برابرى طلب در لندن

0

روز جمعه 28 دسامبر برابر با 7 ديماه شعارهاى "مرگ بر جمهورى اسلامى"٬ دانشجوى زندانى آزاد بايد گردد"٬ كارگر زندانى آزاد بايد گردد"٬ زندانى سياسى آزاد بايد گردد"٬ "زنده باد آزادى٬ زنده باد برابرى"٬ زنده باد سوسياليسم" در حمايت از فراخوان دانشجويان آزاديخواه و برابرى طلب در مقابل سفارت جمهورى اسلامى ايران در لندن به صدا در آمدند۔

در اين آكسيون كه به فراخوان "كميته برگزارى آكسيون مبارزه براى آزادى زندانيان سياسى" و برخى از احزاب و سازمانهاى سياسى٬ از جمله حزب كمونيست كارگرى ايران_واحد بريتانيا٬ فراخوان داده شده بود تعداد قابل توجى از فعالين سياسى مخالف جمهورى اسلامى شركت كردند و با اعلام حمايت از مبارزات دانشجويان خواهان آزادى فورى دانشجويان زندانى و همه زندانيان سياسى از زندانهاى جمهورى اسلامى شدند۔

در طول آكسيون تعدادى از شركت كنندگان در افشاى جنايات جمهورى اسلامى سخنرانى كردند٬ نامه اى در محكوميت سكوت رسانه هاى جمعى٬ از جمله بخش فارسى راديو بى بى سى و روزنامه گاردين در رابطه با عدم انعكاس اعتراضات دانشجويان٬ قرائت شد٬ و آكسيون با صدور قطعنانه اى ساعت 2 بعد از ظهر به پايان رسيد۔ (نامه در محكوميت سكوت رسانه ها و قطعنامه آكسيون ضميمه اين گزارش ميباشد۔)

جليل جليلى

28 دسامبر 2007

بیانیه پایانی تجمع اعتراضی 28 دسامبر در شهر لندن در مقابل سفارت جمهوری اسلامی

در حمایت از فراخوان دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب ما ایرانیان و مردم آزادیخواه مقیم لندن و احزاب و نهادها و شخصیتهای سیاسی در اجتماع اعتراضی شهر لندن گرد آمدیم. ما انزجار شدید خود را از سرکوبگریهای جمهوری اسلامی در دانشگاهها و دستگیری و شکنجه فعالان دانشجویی در دانشگاه‌های ایران اعلام می داریم. ما خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط تمام فعالین دانشجویی، فعالین کارگری، فعالین جنبش زنان و فعالین حقوق مدنی و اجتماعی هستیم. ما همچنین اعلام می داریم که تا آزادی تمام دستگیر شدگان مراسم های 16 آذر و آزادی دیگر فعالین کارگری، سیاسی و مدنی به اعتراض خود به شیوه های مختلف ادامه خواهیم داد.

در همین رابطه تاکید میکنیم :

1: دانشجویان دستگیر شده به مناسبت 16 آذر فورا باید آزاد شوند. به شکنجه و اذیت و آزار دستگیر شدگان باید پایان داده شود.
2: منصور اسانلو، محمود صالحی و همه زندانیان سیاسی باید آزاد شوند.
3: به حضور نیروهای نظامی و انتظامی در دانشگاهها پایان داده شود. دانشگاه محل تحصیل و کسب دانش است و پادگان نیست.
4- ما از فعالیتهای موثر خانواده دانشجویان زندانی قویا حمایت میکنیم و به تلاشهای آنها درود میفرستیم.
5- ما خواستار اتحاد و همبستگی کارگران، دانشجویان، زنان و همه جنبشهای اعتراضی رادیکال جامعه ایران علیه جمهوری اسلامی هستیم.
6- ما از همه احزاب و جریانات چپ و مترقی و کارگری ، از همه سازمانها، نهادها و شخصیتهای مدافع حقوق انسان در سراسر جهان، میخواهیم به هر نحو ممکن بر جمهوری اسلامی اعمال فشار کنند و خواستار آزادی فوری دستگیر شدگان اخیر و کلیه زندان سیاسی ایران بشوند.

به رسانه هاى عمومى در انگلستان: راديو بى بى سى بخش فارسى٬ روزنامه گاردين

تاريخ: 28 دسامبر 2007

در طول يك ماه گذشته بیش از ٤٠ نفر از دانشجويان معترض در شهرهای مختلف ايران توسط وزارت اطلاعات جمهورى اسلامى دستگیر شده اند که حداقل ٣٧ نفر از آنها هم اکنون در زندان اوین و اماکن نامعلوم دیگری بسر میبرند۔ به اين تعداد بايد فعالين اتحاديه ها و رهبران كارگرى را هم اضافه كرد۔
وزارت اطلاعات جمهورى اسلامى طی بیانیه ای درمورد دستگیری دانشجویان دانشگاهها گفته است: "آشوبگران از قبل اقدام به تهيه تير و کمان، جمع آوري سنگ و ساخت نارنجک هاي صوتي کرده اند" ۔ ۔ ۔ "از دستگيرشدگان مقادير قابل توجهى نشريات موهن، کتب ضاله، اعلاميه هاى حاوى توهين به مقدسات و مشروبات الکلى کشف و ضبط شده است"۔ سایت رجانیوز وابسته به حکومت نیز اعلام کرده است: "نهادهاى امنيتى پس از انجام تحقيقات گسترده در دانشگاههاى كشور هسته اصلى جريان كمونيست مرتبط با خارج از كشور را شناسايي و بازداشت كردند۔ برنامه هسته كمونيستى در آستانه روز ١٦ آذر امسال به آشوب كشيدن دانشگاهها از طريق تحركات خشونت آميز، با تهيه مواد آتش زا از قبيل كوكتل مولوتف و نارنجك بوده است"۔
اشاره به مواد آتش زا و کوکتل مولوتف و تحریکات خشونت آمیز و زدن چنين اتهاماتى به دانشجويان٬ که هیچکس در جعلی بودن آنها تردیدی ندارد، کدهای خطرناک امنیتی بشمار میروند۔ با این اتهامات، در طول حاکمیت جمهورى اسلامى هزاران نفر به جوخه های اعدام سپرده شده اند و یا برای سالهای طولانی زندانی و شکنجه شده اند۔ جمهوى اسلامى قصد دارد شکست های سیاسی خود در دانشگاهها را با سرکوب خشن رهبران اعتراضات دانشجوئی جبران کند و با سرکوب دانشجویان کل جامعه را مرعوب کند۔

اعتراضات دانشجوئی برای آزادی دستگیرشدگان در سراسر کشور قطع نشده است۔ خانواده های دستگیرشدگان دست به تجمعات اعتراضی زده و خواهان آزادى فرزندان خود شده اند۔ فعالين و تشكل هاى كارگرى با صدور اطلاعيه هايى حمايت خود رااز دانشجويان اعلام كرده و خواهان آزادى فورى آنها شده اند۔ اتحاديه هاي مختلف كارگرى در ساير كشورهاى جهان و برخى سازمانهاى مدافع حقوق بشر با صدور اطلاعيه هايى به بازداشت دانشجويان در ايران اعتراض كرده و خواهان آزادى آنها شده اند۔ لازم به یادآوری است که هم اکنون تعدادی از فعالین کارگری، تعدادی از فعالین حقوق زن و بسیاری از زنانی که کدهای اسلامی را رعایت نمیکنند در زندان بسر میبرند۔
انتظار ما ازشما كاركنان و مسئولين رسانه هاى گروهى در انگلستان٬ بطور مشخص بخش فارسى راديو بى بى سى و روزنامه گاردين٬ اين است كه با انعكاس اخبار مبارزات دانشجويان٬ زنان و كارگران شهرواندان انگلستان را از حقايق داخل ايران مطلع كنيد۔

امضاء كنندگان:
جليل جليلي٬ فعال سياسى
فريبرز سلطانى
ايوب رحمانى
يدالله خسروشاهى٬ اتحاديه بين المللى در حمايت از كارگران در ايران_انگلستان
صادق امدادى
حسن زنده دل٬ چپ مستقل عضو كميته آكسيون

ارسال یک نظر

0نظرات

ارسال یک نظر (0)