13/10/1385 چهارشنبه

0

11

دانشجوي دانشگاه علوم‌پزشكي شهركرد در كميته انضباطي حاضر شدند
پیک ایران
11
نفر از دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي شهركرد شامل برخي اعضاي شوراي صنفي، شوراي عمومي انجمن اسلامي و فعالان دانشجويي با حضور در كميته‌ي انضباطي به سوالات مطروحه پاسخ دادند. عارف فدايي، عضو شوراي عمومي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي شهركرد در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ابراز عقيده كرد: در اين جلسه دليل حضور در كميته انضباطي را شلوغي در خوابگاه‌ها عنوان كردند كه بر اين باورم كه اين مساله بهانه است
وثيقه تعداد ديگري از دانشجويان بورسيه‌اي كه به كشور برنگشته‌اند، فروخته شد
پیک ایران

فروش وثيقه دانشجويان بورسيه‌اي كه به كشور برنگشته‌اند همچنان در دستور كار وزارت علوم قرار دارد، به طوري‌كه تعداد ديگري از وثيقه‌ دانشجويان بورسيه‌اي كه پس از تحصيل به كشور برنگشته‌اند فروخته شده و پول آن به خزانه بيت‌المال واريز شده است. سيد محمد حسيني در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس با تاكيد بر اينكه وثيقه دانشجويان بورسيه‌اي كه پس از تحصيل به كشور برنگشته‌اند پس از اخطار فروخته شده و هزينه آن به بيت المال برمي گردد، افزود: دولت براي بورسيه هر دانشجو 120 ميليون تومان هزينه مي‌كند. وي گفت: در مرحله اول به فرد بورسيه شده‌اي كه پس از فارغ‌التحصيلي به كشور برنگشته است اخطار داده مي‌شود و در صورت عدم توجه با هماهنگي‌هاي لازم وثيقه فروخته مي‌شود و هزينه تحصيلي كه دولت پرداخت كرده‌، برگردانده‌ مي‌شود
استخدام نگهبان زن برای کنترل پوشش دانشجویان دختر
ایرانپرس نیوز
به گزارش خبرنامه امیرکبیر، حراست دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در اقدامی توهین آمیز، اقدام به استخدام دو نفر نیروی زن نموده و آنها با استقرار در نگهبانی هر دانشکده به دانشجویان دختر در مورد نوع پوشش و آرایششان تذکر میدهند.
دانشجویان انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی با صدور بیانیه ای نسبت به این اقدام اعتراض کرده اند.
در این بیانیه از جمله آمده است: بيش از سه هفته از جولان نيروهاي حراست در محوطه دانشگاه مي گذرد آن هم به اين بهانه که برخي از دانشجويان نزديک به شاخه ي دانشجويي سپاه پاسداران (بسيج دانشجويي) که از حمايت معنوي نماينده نهاد نمايندگي رهبري نيز برخوردارند از وضعيت پوشش دانشجويان شکوه کرده اند و خواستار برخورد حراست در اين باره گشته اند در نتيجه مأموران حراست با گشت زني در محوطه دانشگاه و برخورد با اکثريت دانشجويان دختر به بهانه نوع پوشش که رنگ لباس، نوع شلوار و نوع مانتو را در بر مي گيرد، فضاي رعب و وحشت را در دانشگاه حاکم کرده اند.
انجمن همان طور که بارها بيان کرده معتقد است که انتخاب پوشش حق انسان هاست و هيچ کس را نمي توان به پوشيدن نوع خاصي از پوشش مجبور کرد.
انجمن هاي اسلامي دانشجويان دانشکده هاي دانشگاه صنعتي و خواجه نصيرالدين طوسي در اولين گام ضمن محکوميت شديد برخوردهاي اخير هشدار مي دهد چنانچه هر چه سريعتر اين روند برطرف نگردد مسببين چنين عملي شاهد اعتراضاتي از سوي دانشجويان و انجمن اسلامي خواهند بود و آمرين چنين عملي بدانند که: دانشگاه زنده است
ممانعت از ملاقات حضوری خانواده احمد باطبی با وی
ایرانپرس نیوز
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
خانواده‌ی احمد باطبی به دلیل کابینی بودن ملاقات و به نشانه اعتراض به این امر از ملاقات وی سر باز زدند. بر طبق قانون زندانیان می‌توانند هر ۳ هفته یک بار ملاقات حضوری داشته باشند، اما به دلیل اعتراض قبلی احمد باطبی به جواد مومنی، رئیس اجرای احکام زندان اوین وی را از این حق قانونی‌ محروم کرده‌اند.
به باطبی گفته شده برای استفاده از حق قانونی خود مبنی بر ملاقات حضوری بایستی درخواست کتبی ارائه کند که این امر با مخالفت وی روبرو شد.
همچنین دکتر حسام فیروزی (پزشک معالج احمد باطبی) به شعبه ۱۴ دادگاه انقلاب تهران احضار شد. در احضاریه ای که برای او فرستاده اند قید شده است که ظرف مدت سه روز از تاریخ مشاهده ی احضاریه باید خود را به دادگاه معرفی کند و در غیر این صورت، حکم جلب وی صادر می گردد.
لازم به یادآوری است فیروزی در تاریخ ۱۱ مهرماه سال جاري در منزلش بازداشت شد و پس از دو روز آزاد گردید

ارسال یک نظر

0نظرات

ارسال یک نظر (0)