12/10/1385 سه شنبه

0

اخباردانشجویی

موج جدیداحکام سنگین کمیته های انضباطی در آستانه امتحانات پایان ترم/ 7 مورد در علامه، 9 مورد در سبزوار
ادوارنیوز: کمیته های انضباطی دانشگاهها با استفاده از شرایط خاص دانشگاهها در دی ماه به دلیل آغاز امتحانات به شدت فعال شده و اقدام به صدور دهها مورد حکم سنگین نموده اند به گزارش خبرنگار ادوارنیوز تا کنون احکام صادره در مورد دانشجویان دانشگاه های سبزوار و علامه اعلام شده است و احکام صادره برای دانشجویان سایر دانشگاهها نیز به تدریج و در ایام امتحانات و تعطیلی دانشگاهها اعلام خواهد شد
کميته انضباطی دانشگاه علامه طباطبايی در آستانه پايان نيمسال تحصيلی برای ۷ نفر از دانشجويان اين دانشگاه که اغلب آنها دانشجوی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبايی هستند احكام سنگين انضباطي صادر کرد. يک نفر از دانشجويان به ۲ ترم تعليق، ۲ نفر به يک ترم تعليق و ۲ مورد نيز مشمول اخطار کتبی به همراه درج در پرونده شده اند. ۲ تن از دختران خوابگاهی دانشگاه علامه طباطبايی نيز با نظر کميته انضباطی به اخراج از خوابگاه محکوم شده اند. گفتني است سليمان محمدي، دبير شوراي صنفي دانشكده علوم اجتماعي به دو ترم محروميت از تحصيل با احتساب سنوات و سميرا دشتبان و مرضيه محمودي به يك ترم محروميت از تحصيل محكوم شدند. دانشگاه اتهامات سليمان محمدي را اخلال در نظم خوابگاه، اخلال در نظم دانشگاه و جعل امضاي اساتيد و اتهامات دشتيان و محمودي را اخلال در نظم خوابگاه عنوان كرده است. هنوز علت اصلي صدور احكام سنگين كميته انضباطي دانشگاه علامه براي دانشجويان اعلام نشده است. اخيرا احكام انضباطي سنگين براي دانشجويان معمولا به علت شركت افراد در اعتراضات دانشجويي صادر مي گردد ولي اين موارد در احكام و موارد اتهامي عنوان نمي شود و مسئولين دانشگاه ها سعي مي كنند با انتساب اتهامات واهي به فعالين دانشجويي، مانند اخلال در نظم خوابگاه و…، براي اين دانشجويان اعمال محدوديت نمايند. در همين رابطه محمد خرم، دبير شوراي صنفي دانشجويان دانشگاه علامه، با بيان اينکه دبير شورای صنفی يکی از دانشکده های اين دانشگاه در ميان حکم خوردگان کميته انضباطی قرار دارد، گفت: تخلفات مطروحه در خصوص فعاليت اعضای شورای صنفی بايد به هيئت نظارت بر شورای صنفی ارجاع شود و رسيدگی به تخلفات آنها در کميته انضباطی، مظهر تخلف از قوانين موجود است. اين فعال دانشجويی در خصوص پيگيری احکام کميته انضباطی دانشجويانی که عضو شورای صنفی نيستند، گفت: حق و وظيفه شورای صنفی پيگيری حقوق صنفي تمام دانشجويان است. معاون دانشجويي دانشگاه علامه در خصوص صدور احكام سنگين كميته انضباطي براي دانشجويان اين دانشگاه گفت: احکام صادر شده پديده تعجب آوری نيست. موارد اخلاقی و رفتاری که برخی از دانشجويان در دانشکده يا خوابگاه در طول يک ترم داشته اند، جمع شده و حکم کميته انضباطی برای آنها صادر شده است. غلامعلي كارگر با بيان اين مطلب افزود: ترم جاری کمترين احکام از کميته انضباطی دانشگاه علامه طباطبايی صادر شده است و احکام متناسب با تخلفاتی که افراد در دانشکده يا خوابگاه انجام داده اند بر طبق قانون صادر می شوند.
کمیته انضباطی دانشگاه تربیت معلم سبزوار , احکام دانشجویان احضار شده ی این دانشگاه را برای تجمع 27/8/85 که در اعتراض به ناامنی, بعد از قتل مرحوم توحید غفارزاده برگزار شده بود, صادرکرد. اتهام تعدادی ازدانشجویان اخلال در نظم دانشگاه با تحریک دیگران و تشکیل گروه همراه ,راه اندازی راهپیمایی وتجمع غیر قانونی وبرای برخی شرکت در تجمع غیر قانونی عنوان شده است .شایان ذکر است کلیه دانشجویان حکم خورده از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان می باشند. احکام صادره به شرح ذیل می باشد: احمد نورحسینی:دو ترم تعلیق ازتحصیل بدون احتساب در سنوات حسن سهیلی فرد:یک ترم تعلیق از تحصیل با احتساب در سنوات سعید قربانیان:یک ترم تعلیق از تحصیل در صورت تکرار فریدون نظری: یک ترم تعلیق از تحصیل در صورت تکرار برای سایر دانشجویان احضار شده به خاطرتجمع مذکوروتجمع قبل از آن نیزحکم توبیخ کتبی درج درپرونده ویا تذکر صادر شده است

احضار فعالین دانشجویی ممنوع
مبارزه سراسری برای انحلال کمیته های انضباطی را سازمان دهیم

روزنه
بعد از اعتراضات گسترده دانشجویان در چند ماه اخیر، بعد از ١٦ آذر سرخ در تهران و دانشگاه های مختلف کشور، کمیته های انضباطی دست به کار شده اند تا فعالین دانشجویی را از محیط های دانشگاهی دور کنند. احکام سنگین تعلیق از تحصیل برای دانشجویان صادر می کنند و می خواهند دانشجویان را تک به تک حذف کنند.

احکام تعلیق برای ٧ دانشجوی دانشگاه علامه و چندین حکم تعلیق از تحصیل برای دانشجویان سبزوار صادر کرده اند و در دانشگاه سهند تبریز نیز اعتراض به احکام کمیته انضباطی در جریان است. در دانشگاه پلی تکنیک دیگر آنقدر وحشت رژیم بالا گرفته است که کمیته های انضباطی هم کفایت نمی کند و سربازان گمنام امام شیوه های ارعاب اسلامی قاشیستی را به روی اینترنت آورده اند. رژیم اسلامی میکوشد از اینطریق مگر تلافی ١٦ آذر سوسیالیستی و هو شدن احمدی نژاد را درآورد. تا مگر جلوی گسترش اعتراضات دانشجویان را بگیرد. اعتراضاتی که روز به روز زمینه های گسترش آن بیشتر می شود و رژیم از آن بسختی وحشت دارد.

تنها راه مبارزه با این تلاش های مذبوحانه اوباش اسلامی ادامه فعالیت ها و گسترش اعتراضات است. به هر احضاری اعتراض کنید. به احکام تعلیق اعتراض کنید. خواهان انحلال کمیته های انضباطی شوید. اکنون به نظر میرسد شرایط برای سازمان دادن یک اعتراض سراسری و متحد در دانشگاه های کشور علیه کمیته های انضباطی فراهم است. اگر کمیته انضباطی در همه جا دارد بعنوان شاخه دانشگاه وزارت اطلاعات کار میکند، اگر کار و اقدامات آن سراسری است، مقاومت و اعتراض در برابر آن و طرح خواست انحلال این کمیته ها نیز باید و میتواند سراسری شود.

سازمان جوانان کمونیست تهدید و احضار و ارعاب دانشجویان را محکوم می کند. و به سهم خود با تمام توان میکوشد تا صفی سراسری و متحد علیه این تشبثات حکومت اسلامی بوجود آوریم. ما بار دیگر یادآور میشویم که این حرکات رژیم از سر خوف و وحشت از اعتراضات بعدی و بخصوص ٨ مارس روز جهانی زن است که از راه میرسد. ما همه دانشجویان را فرامیخوانیم که با تمام قوا برای برپایی یک ٨ مارس بسیار وسیع و سراسری با شعار های سرخ و سوسیالیستی علیه ستمکشی زن، علیه آپارتاید جنسی و برای لغو عملی حجاب به میدان بیایند.

مرگ بر جمهوری اسلامی
آزادی برابری حکومت کارگری

١١دی ٨٥،١ ژانویه ٢٠٠٧

سازمان جوانان کمونیست




ارسال یک نظر

0نظرات

ارسال یک نظر (0)