احضار مریم دریس، دانشجوی معترض به حجاب اجباری برای اجرای حکم حبس

0

 


روز چهارشنبه ۳ مرداد ماه ۱۴۰۳، مریم دریس، دانشجوی ساکن شهرستان کازرون با دریافت ابلاغیه ای کتبی برای سپری کردن دوران یک سال و سه ماه حبس تعزیری خود به شعبه اجرای احکام دادسرای انقلاب آن شهرستان فراخوانده شد. اتهامی که مریم دریس به سبب آن برای تحمل حبس احضار شده «فعالیت تبلیغی علیه نظام» ذکر شده و او باید ظرف مدت ۱۰ روز برای سپری کردن دوران محکومیت قطعی خود به آن دادسرا مراجعه کند. 


مریم دریس پیشتر هم در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، برای تحمل حبس تعزیری خود دستگیر شده بود. اما اجرای حکم وی به دلایل نامعلومی تعلیق شده بود. او در تاریخ ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۱، از بابت بخش دوم پرونده قضایی خود توسط شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری ۲ شهرستان کازرون محاکمه و اواسط آذر ماه ۱۴۰۱، از بابت اتهام (اخلال در نظم و آسایش عمومی) به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام (تظاهر به فعل حرام از طریق کشف حجاب) هم‌ به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود. 


مریم دریسی، در تاریخ ۲۳ مهر ماه ۱۴۰۱، در جریان تجمعات انقلاب زن زندگی آزادی توسط نیروهای امنیتی در شهرستان کازرون بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی و طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام سپس به زندان عادل آباد شیراز منتقل و در تاریخ ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۱ با تودیع وثیقه آزاد شد. او پیشتر در تیر ۱۴۰۱ و در جریان کارزار «حجاب بی‌حجاب» هم به دلیل انتشار عمومی تصویر بیحجاب خود بازداشت شده بود.

ارسال یک نظر

0نظرات

ارسال یک نظر (0)