ما رای‌مان را در دانشگاه، مدرسه و خیابان داده‌ایم: انقلاب زن زندگی آزادی

0

 

جمهوری اسلامی روز جمعه ۸ تیرماه مضحکه انتخاباتی‌اش را برای تعیین رئیس دولت برگزار خواهد کرد. می‌خواهند مجری بعدی سیاست‌های خامنه‌ای و کل نظام را برای سرکوب مردم و چپاول ثروت‌های جامعه منتصب کنند؛ و برای این کار مشتی جنایتکار را تحت عنوان نامزد انتخاباتی به مردم معرفی کرده‌اند و به هر دری می‌زنند تا شاید بتوانند بخشی از مردم ایران را به زور یا با وعده‌های توخالی، پای صندوق بکشند.


طرف دیگر اما مردم تکلیف‌شان هم با حکومت مشخص است هم با نمایش انتخاباتی که به راه انداخته‌ است. اکثریت قاطع جامعه جمهوری اسلامی را به رسمیت نمی‌شناسد و هیچ مشروعیتی هم برای انتخاباتش قائل نیست. مردم حکومت را به مثابه اشغالگران و چپاولگرانی می‌بینند که بازتولید کشتار، جنایت، اعدام، زندان، شکنجه، تجاوز، ناامنی، ناامیدی، فقر، فلاکت، تبعیض و نابرابری در سطح جامعه، زیست روزمره‌اش را تشکیل می‌دهد. نزد مردم، اینها جنایتکاران و قاتلین جوانان، دانشجویان، دانش‌آموزان و آزادیخواهان و برابری‌طلبان هستند، نه هیچ چیز دیگر.


در این میان، در روزهای گذشته همین مردم اعتراض خود را به این مضحکه انتخاباتی نشان داده‌اند که نقش دانشجویان و دانش‌آموزان در این رابطه برجسته است. از جمله بیانیه‌ای که از سوی تشکل‌های دانشجویی، دانش‌آموزی و فعالین دست‌اندرکار اعتراضات صادر شد که طی آن واضحا اعلام کرده‌اند که رای‌شان سرنگونی و انقلاب زن زندگی آزادی است. از سوی دیگر هر کدام از نامزدهای انتخاباتی که جرات کرده و به دانشگاه‌ها پا گذاشته‌اند، به رغم فضای امنیتی حاکم بر جلسات آنها، دانشجویان پاسخ آنها را با زبان زن زندگی آزادی، آبان خونین و دیگر جنایات حکومت داده و اعلام کردند «ما دانشجویان کل این حکومت را نمی‌خواهیم». 


دانشگاه سنگر آزادی و برابری، ضمن اعلام صریح اینکه رای مردم ایران سرنگونی جمهوری اسلامی و پیروزی انقلاب زن زندگی آزادی است، از همه دانشجویان، دانش‌آموزان و جوانان انقلابی دعوت می‌کند که در روزهای باقیمانده به مضحکه انتخاباتی، فضای اعتراضی حاکم بر جامعه را تقویت کنند. در این روزها می‌توان با گسترش شعارنویسی، پخش تراکت، شعاردهی شبانه، پخش موزیک انقلابی در محلات، تخریب و به آتش کشیدن تبلیغات انتخاباتی و دیگر اقدامات، فضایی را به وجود آوریم که کل جهان به روشنی ببیند رای مردم ایران سرنگونی جمهوری اسلامی و هیچگونه اعتنایی به بساط انتخاباتی‌اش ندارد.


پیشتر دانشجویان دانشگاه هنر به نمایندگی از کل جامعه اعلام کرده بودند، دریایی خون میان حکومت و مردم فاصله است؛ فاصله‌ای که البته تنها با نابودی جمهوری اسلامی و پیروزی انقلاب زن زندگی آزادی از بین خواهد رفت.


دانشگاه سنگر آزادی و برابری

۵ تیر ۱۴۰۳

ارسال یک نظر

0نظرات

ارسال یک نظر (0)