واکنش منفی نماینده مجلس به بازگشت دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه

0

یک نماینده مجلس ایران و عضو کميسيون آموزش و تحقيقات این نهاد گفت که بازگشت «دانشجويان ستاره‌دار» به دانشگاه‌های کشور بدون نظر دستگاه‌های امنيتی جمهوری اسلامی «غيرممکن» است.
عليرضا منتظری روز جمعه، شش دی، به خبرگزاری فارس گفت که «هيئت گزينش [وزارت علوم]‌ به تنهايی صلاحيت بازگرداندن دانشجويان ستاره‌دار را ندارد» و در اين رابطه «دستگاه‌های امنيتی» نيز باید نظر خود را اعلام کنند.
رضا فرجی‌دانا، وزير علوم ایران، پيش از اين گفته بود که «اختيارات» برای تصميم‌گيری در مورد دانشجويان ستاره‌دار به هيئت مرکزی گزينش در وزارتخانه زیر نظر او واگذار شده و «قوه مقننه و قوه قضائيه نبايد وارد احکام اين هيئت شوند».

پی نوشت:«ستاره‌دار» عنوانی است که در اواسط دهه ۱۳۸۰ به تعدادی از دانشجويانی که عمدتا به دليل فعاليت‌های سياسی از ادامه تحصيل در دانشگاه‌ها محروم می‌شدند اطلاق شد.
دولت محمود احمدی‌نژاد غالبا محروميت از تحصيل اين دانشجويان را انکار می‌کرد، اما ده‌ها دانشجوی محروم از تحصيل بر ممانعت مسئولان وزارت علوم و دانشگاه‌ها از ثبت نام خود تاکيد می‌کردند.در اين مدت همچنين تعداد زيادی از اساتيد باسابقه دانشگاه‌ها نيز به اجبار بازنشسته يا اخراج شدند. اما پس از مدتی گفته شد که حتی در دولت محمد خاتمی نيز دانشجويان ستاره‌دار که به دلايل سياسی از ادامه تحصيل محروم می‌شدند وجود داشته است.این صحبت ها نشانه ی این است که اشخاصی مانند خاتمی و روحانی که ادعای اصلاح طللبی میکنند فرقی با اشخاص دیگر نظام ندارند و تنها راه حل  این معضلات سرنگونی جمهوری اسلامی است.

 

ارسال یک نظر

0نظرات

ارسال یک نظر (0)