اطلاعیه: دانشگاه ساری: فراخوان دانشجویان به اعتراض علیه طرح تفکیک جنسیتی

0
طبق اخبار رسیده به سازمان جوانان کمونیست، در راستای اجرای طرح تفکیک جنسیتی که قرار بوده است در همه دانشگاهها به اجرا گذاشته شود، روز شنبه 6 آبان در دانشگاه سراسری ساری واحد فرح آباد، نیروهای سپاه پاسداران به داخل دانشگاه رفته و در آلاچیق های محوطه دانشگاه، تابلوهای مردانه و زنانه نصب کردند که این اقدام مخالفت و اعتراض دانشجویان را در پی داشته است. دانشجویان این اقدام مسئولین دانشگاه و نیروی سرکوبگر سپاه را توهین به شعور و شخصیت خود تلقی کرده و طرح تفکیک جنسیتی را سیاستی برای سرکوب دانشجویان میدانند.
در همین زمینه دانشجویان تصمیم  گرفته اند که روز سه شنبه همین هفته سر کلاس  حاضر نشوند و جلوی دفتر آموزش تجمع کنند و نسبت به طرح تفکیک جنسیتی تجمع اعتراضی را برگزار کنند.
سازمان جوانان کمونیست ضمن اعلان همبستگی با دانشجویان مبارز دانشگاه ساری از همه دانشجویان میخواهد که در این تجمع اعتراضی شرکت کرده و علیه این اقدام ضدانسانی و سرکوبگرانه حکومت با اعتراض بایستند. این مسئله به همه دانشجویان مربوط است و باید مورد توجه همه دانشجویان قرار گیرد.
جمهوری اسلامی از اعتراض دانشجویان میهراسد. باید با خبر رسانی و مطلع کردن دانشجویان، تعداد بیشتری را به این تجمع اعتراضی آورد. ورود نیروهای نظامی و امنیتی باید ممنوع باشد. دانشگاه محل تحصیل علم است نه پادگان. حکومت اسلامی نمیتواند ابتدایی ترین حقوق شهروندی را از مردم و دانشجویان بگیرد. اعتراضات دانشجویان علیه تفکیک جنسیتی از هفته پیش شدت گرفته و بعد از دانشجویان دانشگاه های شیراز و مریوان حالا نوبت به دانشجویان دانشگاه ساری رسیده است، باید اعتراضات را وسیعتر و گسترده تر ادامه داد. دانشجویان سراسر کشور همدل و حامی دانشجویان مبارز دانشگاه ساری هستند.

ارسال یک نظر

0نظرات

ارسال یک نظر (0)