اعتراض مدرسین به «جو امنیتی و پلیسی» در دانشگاه صنعتی اصفهان

0

جمعی از مدرسین دانشگاه صنعتی اصفهان با انتقاد از «سوء مدیریت» ریاست این دانشگاه، از برقراری «جو امنیتی و پلیسی» در این مجموعه خبر داده‌اند و خواستار تغییر مدیریت دانشگاه شده‌اند.
در این دانشگاه جو بسیارامنیتی و پلیسی ایجاد شده و این فضا در جهت حفظ قدرت رئیس و برخی افراد وابسته به مدیریت می باشد.

این مدرسین همچنین گفته اند: در چند وقت گذشته، یک استاد دانشگاه پس از بازگشت از سفر علمی به دستور رئیس دانشگاه اخراج شده، یک عضو هیئت علمی پس از فرصت مطالعاتی مجبور به استعفا شده و چند دانشجو به دلیل اعتراض به کیفیت غذا تعلیق شده‌اند.
همچنین مدرسین تأکید بر برخورد سلیقه‌ای رئیس دانشگاه با کارکنان، و بی‌انگیزگی مدرسین برای فعالیت علمی خبر داده‌ و گفته‌اند که در راستای این انگیزه پایین، «پنج استاد» دانشکده مهندسی در عرض «شش ماه» تقاضای بازنشستگی کرده‌اند که با این تقاضا «به سرعت» موافقت شده است.
این مدرسین با تأکید بر این‌ که پس از روی کار آمدن رئیس فعلی دانشگاه تاکنون حتی یک جلسه پرسش و پاسخ آزاد با حضور دانشگاهیان برگزار نشده، اظهار کرده‌اند که دانشگاه صنعتی اصفهان به یک «نیمچه حکومت به تمام معنا انحصارگرایانه» تبدیل شده است.
پس از اتفاقات  سال ۱۳۸۸، محمداسماعیل همدانی گلشن به ریاست دانشگاه صنعتی اصفهان منصوب شد.
وی در این مدت مواردی نظیر طرح تفکیک جنسیتی در کلاس‌ها، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های آموزشی و همچنین طرح حجاب و عفاف را به اجرا گذاشته است.
همچنین در این مدت، به دنبال انقلاب سال ٨٨ در این دانشگاه در همان سال ۸۸ حمله نیروهای وحشی انتظامی به دانشجویان، تعدادی از دانشجویان اخراج و برخی نیز از تحصیل محروم شدند.


پی نوشت: جمهوری اسلامی فضای بگیر و ببند و امنیتی خود را هر روز بیشتر از دیروز در دانشگاههای ایران به اجرا در آورده است، و بی شک می توان گفت مسئولین و روسای دانشگاهها یک دشمن در برابر خود می بینند که این دشمن دانشجویان و فعالین دانشجوئی هستند، و با قوانین ارتجاعی تفکیک جنسیتی و کیفیت پائین سلف غذا و ... با دانشجویان به مبارزه و سرکوب می پردازند، دانشجویان و فعالین دانشجوئی با تمام فضای خفقان و بگیر و ببند در راه گرفتن خواسته های خود ذره ای کوتاه نمی آیند و با این قوانین ارتجاعی مبارزه می کنند، درود بر شرفشان... 


تهیه خبر از طرف: (یوسف کوکب)

ارسال یک نظر

0نظرات

ارسال یک نظر (0)