اعتراض ۱۸۰ فعال دانشجویی به تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها

0

موج جديدی از اعتراض‌ها در دانشگاه‌های ايران به تفکيک جنسيتی آغاز شده است.
در تازه ‌ترين تحول بيش از ۱۸۰ نفر از دانشجويان دانشگاه علم و صنعت در نامه‌ای به رييس اين دانشگاه خواستار بازنگری در محدوديت‌های ايجاد شده برای پذيرش دانشجويان دختر در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در سال جاری شده‌اند. از سوی ديگر دانشجويان رشته زمين‌شناسی دانشگاه بوعلی سينای همدان هم با تجمع در مقابل ساختمان مرکزی اين دانشگاه نسبت به اعمال طرح تفکيک جنسيتی در اين دانشگاه اعتراض کردند.
نامه ای به امضای بيش از ۱۸۰ نفر از دانشجويان علم و صنعت به رئیس متحجر دانشگاه رسيده است. قبلا هم شاهد بوديم که ۱۷ نفر از دانشجويان علم و صنعت در نامه ای به ریيس اين دانشگاه اعتراض کرده بودند و شماره های دانشجويی خودشان را در انتهای نامه نوشته بودند.
اين اقدام شجاعانه ای که دانشجويان انجام می دهند و نامه های اعتراضی را خطاب به مسئولين دانشگاه امضا می کنند، نشان می دهند که از حق مسلم خودشان کوتاه نخواهند آمد.

ظلم و ستمی که در حق دانشجويان دارد روا داشته می شود به شدت افزايش پيدا کرده و دانشجويان ديگر در برابر اين ستم ها نمی توانند سکوت کنند. اعتراض ديگری هم به موضوع تک جنسيتی شدن دانشگاه شده است. اعتراض دانشجويان کارشناسی رشته زمين شناسی دانشگاه بوعلی سينای همدان، به تک جنسيتی شدن برخی رشته ها در اين دانشگاه.
دانشگاه بوعلی سينا در سال جديد برای رشته های زمين شناسی و باستان شناسی در مقطع کارشناسی ارشد تنها دانشجويان پسر را پذيرش می کند و اين مسئله موجب شده است که دانشجويان دختری که در مقطع کارشناسی مشغول ادامه تحصيل هستند نسبت به اين مسئله اعتراض کنند.
اين دانشجويان دختر از سال آينده قادر نخواهند بود که در مراتب و مقاطع بالاتری در دانشگاه خودشان که الان مشغول به تحصيل در آن هستند، درس شان را ادامه بدهند. همين امر باعث شده بود که اين دانشجويان – دانشجويان رشته زمين شناسی و باستان شناسی – روز (یکشنبه)٣١ اردیبهشت در برابر ساختمان مرکزی دانشگاه بوعلی سينا تجمع کنند.
اين سياست هايی است که وزرای علوم در طول سال های اخير تحت عنوان «اسلامی کردن دانشگاه ها» در پيش گرفتند و به اين وسيله سعی می کنند که نگاه ايدئولوژيک و دگم رژیم آپارتاید جنسی را بر دانشگاه های ایران حاکم کنند.

پی نوشت: برای همگان کاملاً ملموس و قابل لمس است که حکومت فاشیست اسلامی از اول سال تحصیلی ٩٠ بهیچ عنوان نتوانسته است که قانون تک جنسیتی دانشگاه ها و یا تفکیک جنسیتی را با موفقیت اجرا کند، دانشجویان بارها و بارها بر این قانون ارتجاعی و آپارتاید جنسی با تمام زور و فشار و تهدید به آنان اعتراض کرده اند و حتی دیده شده سر کلاس های درس حاضر نشده اند، پیروزی و آزادی بی شک دوری نخواهد پائید که سهم این دانشجویان قهرمان و مبارز است.

تهیه خبر از طرف: (یوسف).

ارسال یک نظر

0نظرات

ارسال یک نظر (0)