پلیس به روی دانشجویان کالیفرنیا گاز فلفل پاشید

0

پلیس دانشگاه کالیفرنیا به هنگام اعتراض گروهی از دانشجویان به تصمیمات اخیر هیئت رئیسه دانشگاه به روی بیش از سی دانشجوی معترض گاز فلفل پاشید. این حادثه زمانی روی داد که گروهی از دانشجویان در محوطه ساختمان این دانشگاه در «سانتا مونیکا» قصد داشتند به محل برگزاری جلسه هیئت رئیسه و هیئت امنای این دانشگاه وارد شوند.
از روی تصاویر ویدیویی که روز سه شنبه روی سایت‌های مختلف منتشر شده است می‌توان دید که گروهی از دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا شعارهایی می‌دادند نظیر «ما را به جلسه راه دهید» و یا «نه کاهش بودجه و نه شهریه، آموزش باید رایگان باشد».

دلیل اعتراض خشمگینانه دانشجویان این بود که هیئت رئیسه دانشگاه فقط تعداد اندکی از آنان را به جلسه راه داد و وقتی که با تقاضای دانشجویان برای برگزاری جلسه در یک سالن بزرگ‌تر مخالفت شد معترضان سعی کردند وارد محل جلسه شوند.
برخی از دانشجویان که در این اعتراض شرکت داشته‌اند می‌گویند که ماموران پلیس دانشگاه بدون هیچ هشداری به سوی آن‌ها گاز فلفل پاشیده‌اند.
در حادثه روز سه شنبه در «سانتا مونیکا» حدود پنج نفر تحت مداوا قرار گرفته و دو نفر به بیمارستان منتقل شدند. اطلاعات دقیقی در مورد وضعیت جسمی این افراد منتشر نشده ولی حدس زده می‌شود که جراحات آنها بسیار سطحی است.
دلیل اعتراض دانشجویان طرج جدید هیئت رئیسه دانشگاه کالیفرنیا است که قصد دارد با ایجاد یک بنیاد و یا نهاد آموزشی وابسته به دانشگاه از این پس از دانشجویانی که از طریق آن طرح وارد دانشگاه می‌شوند چهار برابر مبلغ فعلی شهریه دریافت کند
معترضان می‌گویند اجرای این طرح باعث می‌شود که دو نوع خدمات آموزشی متفاوت ارائه شود یکی برای پرداخت کنندگان شهریه‌های بالا‌تر و دیگری برای کسانی که شهریه معمولی می‌پردازند. در عین حال به گفته آن‌ها این طرح با قوانین آموزشی در ایالت کالیفرنیا تناقض دارد.

ارسال یک نظر

0نظرات

ارسال یک نظر (0)