پدر بهنود رمضانی، دانشجوی جان باخته، در سالگرد کشته شدن فرزندش: «واقعیت ها حذف نشوند»

0

با فرارسیدن اولین سالگرد کشته شدن بهنود رمضانی، دانشجوی نوشیروانی بابل، که در مراسم چهارشنبه آخر سال ۹۰ ،پس از ضرب و شتم نیروهای وحشی و اوباش «لباس شخصی» کشته شده بود، پدر این دانشجوی جان باخته در گفتگو اعلام کرده که «ما امسال براي بهنود مراسمي برگزار خواهيم كرد. اين مراسم, ۲۶ اسفندماه در شهرستان قائمشهر, روستاي قراخيل, از حدود ساعت ۲ و نيم تا ۴ و نيم عصر خواهد بود. و در اين روز بر سر مزار بهنود جمع ميشويم.

پدر بهنود رمضانی دانشجوی کشته شده که سال گذشته بدست نیروهای کثیف و سرکوبگر امنیتی و لباس شخصی حکومت فاشیست اسلامی کشته شده بود، در جدیدترین گفتگو اعلام کرده قرار است ۲۶ اسفند ماه در شهرستان قائمشهر مراسمی به یاد وی برگزار کنندو تاکید کرده که «واقعيت ها حذف نشوند. بايد ديد كه امثال بهنود چه كساني بودند. بايد راه شناخت آن ها را پيدا كرد و نبايد واقعيت ها كتمان شوند. نظر من, اين است.»
یکی از صمیمی ترین دوستان و همراهان بهنود رمضانی قرا در این باره گفته بود: «من پیکر بهنود را دیدم و بعد گواهی پزشکی قانونی هم جزئیات را تایید کرد. استخوان ران پای راستش خرد شده بود. یکی از بیضه هایش ترکیده بود. دست چپ یا راستش شکسته بود. گردنش شکسته بود که حتی با شکستن گردن، فرد قطع نخاع می شود و نمی میرد بلکه علت مرگ ضربات سختی بود که به سرش وارد شده بود. معلوم نیست با چه چیزی به سرش ضربه زدند که باعث شده بود رگهای مغز پاره شود و خونریزی مغزی کند. بعد با آمبولانس به بیمارستان بردیم که گفتند تمام کرده است.»
با این حال نیروهای وحشت و جانی امنیتی ونظامی با پاره کردن تصاویر این دانشجو اجازه ی برگزاری هیچگونه مراسمی در شهر تهران را ندادند و درنهایت پیکر این دانشجو متولد 1371 در روز جمعه 27 اسفند در زادگاهش در روستای قراخیل از توابع شهرستان قائم شهر دفن شد.
پدر این دانشجو در ادامه تاکید کرد: «او همه جا با من است. من هميشه و هر روز به ياد او و همراهش هستم
من هم مانند او مي خواهم كه همه آزاد باشند. من اعدام كسي را نمي خواهم, من قتل كسي را نمي خواهم, فقط يك چيز مي خواهم و آن اينكه واقعيت ها, حذف نشوند. بايد ديد كه امثال بهنود, چه كساني بودند. بايد راه شناخت آن ها را پيدا كرد و نبايد واقعيت ها كتمان شوند. نظر من, اين است.
رمضانی پدر دانشجوی جان باخته بهنود رمضانی در انتهای این گفتگو گفته است: « به نظر من, بهنود روسفيد تاريخ شد. او روسفيد تاريخ شده است. بهنود, آزادانديش بود. او هميشه با مااست و فراموش نمي شود.

ارسال یک نظر

0نظرات

ارسال یک نظر (0)