رییس دانشگاه امیرکبیر: دانشگاه را به منطقه ای در غرب تهران منتقل می کنیم

0

علیرضا رهایی، رییس مزدور و بی صلاحیت دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) از ارائه درخواست انتقال این دانشگاه به مراجع مربوطه خبر داده است.
رهایی اظهار داشته که طرح انتقال دانشگاه امیرکبیر به منظقه ای در غرب تهران را به مراجع مربوطه ارائه داده است.
وی در اظهارات خود گفته است: "قطعه زمينی در منطقه غرب (ابتدای اتوبان تهران كرج) شناخته شده است تا دانشگاه اميركبير به صورت تدريجی به آن منطقه انتقال يابد البته درخواستی در اين زمينه به مراجع مربوطه ارائه شده اما هنوز جوابی حاصل نشده است.

وی هم چنین اعلام کرده است که طرح توسعه دانشگاه به دلیل عدم تخصیص بودجه در حال حاضر متوقف شده است. بر اساس طرح توسعه اراضی دانشگاه امیرکبیر، قرار بود که این دانشگاه در حد فاصل خیابان های ولیعصر و حافظ توسعه یابد.
دانشگاه صنعتی امیر کبیر در سال ۱۳۳۷ تحت عنوان پلی تکنیک تهران در مکان فعلی آن راه اندازی شد و یکی از دانشگاه های صنعتی مطرح ایران می باشد.
یکی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر گفته تعطیلی تشکل های منتقد دانشجویی، احکام گسترده اخراج و محرومیت از تحصیل برای دانشجویان و همراهی علیرضا رهایی با مراجع امنیتی برای سرکوب دانشجویان را از مواردی می داند که رییس کنونی این دانشگاه باید پاسخگوی جامعه دانشگاهی باشد.
وی ادامه داد: "در سال های اخیر ساخت و سازهای غیرضروری زیادی در دانشگاه پلی تکنیک انجام شده است. وضعیت رفاهی دانشجویان بدتر شده و فاجعه هایی مثل حادثه در خوابگاه و درگذشت آمنه زنگنه، دانشجوی دختر، رخ داده است. طرح انتقال دانشگاه هم از جمله طرح هایی است که به نظر می رسد عواملی خارج از دانشگاه از علیرضا رهایی درخواست نموده اند.

ارسال یک نظر

0نظرات

ارسال یک نظر (0)