نامه امید کوکبی به صادق لاریجانی: بازجوها من و خانواده ام را به گروگان گرفته اند

0

امید کوکبی دانشجوی دکترا در دومین نامه خود به رییس قوه قضاییه رژیم فاسد و جعلی اسلامی از فشارهای متعدد به خود و خانواده اش پرده برداشته و می پرسد: چگونه می‌شود به کسی که متهم به جاسوسی یا ارتباط با اجانب است اطمینان کرد و او را به محرمانه‌ترین و سرّی‌ترین بخش اسرار نظام دعوت کرده و از او درخواست همکاری نمود‌؟
او با اشاره به وعده و وعیدهایی که به او و خانواده اش در خصوص همکاری و

اعتراف به جرم های ناکرده اش استدلال می کند: امروز که هیچ خطایی نکرده‌ام و هیچ اطلاعی از موضوعات و فعالیت‌های محرمانه نظام ندارم با من اینگونه رفتار می‌شود و تمام زندگی و خانواده‌ام را به واقع گروگان گرفته‌اند. در آینده اگر راضی به همکاری شوم و به سبب آن از این اطلاعات و اسرار مطلع شوم با من چه رفتاری خواهد شد؟ و چه چیزی را برای حصول اطمینان و اعتمادشان از من به گروگان خواهند گرفت؟
امید کوکبی، دانشمند جوان ، هشت ماه است که به اتهامات واهی، پشت میله های زندان اوین محبوس است. دوازدهم مهر جاری، قرار است دادگاه این پژوهشگر برگزار شود. محاکمه امید کوکبی در حالی انجام خواهد شد که وی هیچ گونه سابقه فعالیت سیاسی نداشته و هنگامی که برای دیدار با خانواده اش به ایران سفر کرده بود، بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.
او بیش از یک ماه را در سلول انفرادی تحت شکنجه های شدید روحی گذرانده است. وی در نامه‌ای تکان دهنده به صادق لاریحانی، رییس متحجر و جلاد دستگاه قضایی جمهوری اسلامی با توصیف شرح شکنجه‌ها و انفرادی‌های خود، درخواست تشکیل دادگاهی عادلانه با امکان دفاع کرده بود. اما این نامه نیز همچون نامه های دیگر زندانیان سیاسی مورد بی توجهی مسئولان مزدور قرار گرفته و امید کوکبی تاکنون نتوانسته وکیل خود را ملاقات کند.


ارسال یک نظر

0نظرات

ارسال یک نظر (0)