سنوات تحصيلی مقطع كارشناسی دو ترم كاهش می ‌يابد

0
مدیر کل دفتر پشتیبانی و حمایت آموزش رژیم جعلی اسلامی از ارائه طرح کاهش سقف سنوات مقطع کارشناسی از ١٢ ترم تحصیلی به ١٠ ترم خبر داد. بر این اساس شرایط اخراج دانشجویان از دانشگاه های کشور تسهیل خواهد شد. قدیمی مزدور رژیم و مدير كل دفتر پشتيبانی و حمايت آموزش‌ از تهيه پيش نويس آيين نامه آموزش عالی خبر داد و گفت: آيين‌نامه آموزشی بازنگری شده آموزش عالی در مقطع كارشناسی مراحل نهایی خود را طی می كند.

وی افزود: "بر اين اساس در آيين نامه جديد بازنگری شده، مباحثی همچون طول تحصيل و تعداد مشروطی ها و غيره مورد بازنگری قرار گرفته است."
قدیمی با بيان اينكه در حال حاضر آيين نامه آموزشی آموزش عالی در مقطع كارشناسی در حال بازنگريست و پيش نويس آن تهيه شده است، گفت: "به عنوان نمونه طول سنوات برای مقطع كارشناسی در آيين نامه قبلی ١٢ ترم بود كه در حال حاضر پيش بينی ما اين است كه به ١٠ ترم كاهش يابد.
در حالی که بر اساس آیین نامه فعلی آموزشی، بسیاری از دانشجویان به دلیل دریافت احکام «محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات» و پایان سقف شش ساله مجاز تحصیل در مقطع کارشناسی و بگیر و ببند های جانیان از دانشگاه اخراج شده اند، تغییر مفاد آیین نامه و کاهش مدت سنوات مجاز تحصیل به پنج سال، شرایط اخراج دانشجویان از دانشگاه را تسهیل می نماید.

ارسال یک نظر

0نظرات

ارسال یک نظر (0)