مهدیه گلرو به همسر دربندش: زندانی عاشق همیشه صبورتر است

1
مهدیه گلرو دانشجوی محروم از تحصیل زندانی با نگارش نامه ای از داخل زندان به ذکر سختی های بیش از دوسال زندانش پرداخته است. هم اکنون همسر وی وحید لعلی پور نیز به جرم پیگیری وضعیت مهدیه گلرو زندانی می باشد

این عضو شورای دفاع از حق تحصیل در بخشی از نامه اش می گوید: “صبوری این سالها هدیه عشق است به من که آتشی را در من آفرید که
نه وحشت، نه دوری نتوانست بر آن چیره شود، عشق پاداش است پس از رنج برای دلی که به لذت حقیر مادی دلبسته نباشد.”
وی در بخشی دیگر از نوشته اش به همسر زندانی اش اشاره می کند و می گوید:” آه، حالا هر بار که از دربند می روم به درخت ها و مسیر بادقت می نگرم شاید چیزی قبلتر چشمان پرمهرش آن را متبرک ساخته باشد، به قدمهایم نگاه می کنم شاید پا جای پای قدمهای محکم و استوار او بگذارم که در سخت ترینِ سختی ها و تاریک ترین لحظه از من نخواست چیزی که در توانم نباشد.”
مهدیه گلرو دانشجو محروم از تحصیل دانشگاه طباطبایی و عضو شورای دفاع از حق تحصیل در تاریخ ۱۱ آذر ۱۳۸۸ به همراه همسرش وحید لعلی پور که فاقد هر نوع فعالیت سیاسی میباشد بازداشت شدند. این فعال دانشجویی پس از چندین ماه نگهداری در سلول های انفرادی و بازجویی های سنگین به ۲ سال و چهار ماه زندان محکوم شد که در دادگاه تجدید نظر به ۲ سال کاهش یافت.
همچنین وی به دلیل پیامی که از داخل زندان به مناسبت ۱۶ آذر ۱۳۸۹ منتشر کرد، به ۶ ماه حبس دیگر محکوم شد و به مدت ۳ ماه از هرگونه تماس و ملاقات محروم شد. در دوران دوران بازداشت وی به دلیل اعتصاب غذای چند روزه در بند ۲۰۹ برای کسب حداقل حقوق یک زندانی دچار عفونت روده شده است که کماکان بدین بیماری دچار می باشد.
وحید لعلی پور همسر مهدیه گلرو همراه همسرش در تاریخ یازدهم آذر سال ۸۸ بازداشت و پس از ۳ ماه آزاد گشت. وی با وجودی که هیچ گونه فعالیت سیاسی نداشت به دو سال حبس تعزیری محکوم شد که در دادگاه تجدیدنظر این حکم به یکسال حبس تعزیری و یک سال حبس تعلیقی تبدیل گشت. لعلی پور که فقط به جرم عشق به همسرش بازداشت و به حبس محکوم شده بود ، در تاریخ یکم شهریور سال جاری مصادف با سالگرد ازدواجش با مهدیه در حالیکه آماده برگزاری جشنی کوچک در منزلش به این مناسبت بود، مجددا بازداشت و جهت اجرای حکم یک ساله اش به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد.
هم اکنون مهدیه گلرو در بند نسوان و همسرش وحید لعلی پور در بند ۳۵۰ زندان اوین نگهداری میشوند و تنها هر ۱۵ روز یکبار امکان دارند برای چند دقیقه یکدیگر را ملاقات کنند.

ارسال یک نظر

1نظرات

  1. معلوم نیست تا کی با این شرایط باید کنار بیان مردم

    پاسخحذف
ارسال یک نظر