بلاتکلیفی ایوب پورفتحی، دانشجوی زندانی شیراز، علیرغم گذشت ۵ ماه از بازداشت

0

ایوب پورفتحی، دانشجوی زندانی دانشگاه شیراز با گذشت بیش از پنج ماه، همچنان در زندان عادل آباد به سر می برد.
به گزارش دانشجونیوز، ایوب پورفتحی، که پس از کشته شدن حامد نورمحمدی، دانشجوی دانشگاه شیراز بازداشت شده بود، 90 روز اولیه بازداشت خود را بدون هیچ قرارِ قانونی در بازداشتگاه اطلاعات شیراز
معروف به پلاک 100 گذراند و در سکوت رسانه ای شدیدترین شکنجه ها را متحمل شد.
به گفته ی یکی از نزدیکان این دانشجوی زندانی که در زندان عادل آباد شیراز به ملاقات وی رفته است، آثار شکنجه همچنان بر بدن وی مشهود است.
بر اساس این گزارش، پور فتحی هم اکنون با قرار بازداشت موقت، در زندان عادل آباد شیراز به سر می برد و با وجود طولانی شدن بازداشت او مسئولان دادگاه انقلاب شیراز، از بررسی پرونده ی او و تعیین تکلیف در این مورد خودداری می ورزند.
این گزارشات می افزاید، اتهامات وی اقدام علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و توهین به مسئولان نظام عنوان شده است.
این در حالی است که ایوب پورفتحی در موقع بازداشت در منزل پدری و در گچساران بوده است و در یک سال گذشته نیز به علت بازداشت قبلی اش هیچگونه فعالیت سیاسی نداشته است.
گفتی است که ایوب پورفتحی در 13 آبان 88 نیز بازداشت شده بود که در نهایت پس از 5 ماه بازداشت از زندان عادل آباد آزاد شد
فعالان دانشجویی دانشگاه شیراز اظهار داشته اند که طولانی شدن بازداشت وی تنها به خاطر ایجاد رعب و وحشت در بین دانشجویان دانشگاه شیراز پس از اعتراضات مربوط به کشته شدن حامد نور محمدی، بوده است.

ارسال یک نظر

0نظرات

ارسال یک نظر (0)