معاونت دانشجویی وزارت علوم: تسهیلات رفاهی باید از دانشگاه ها برداشته شود

0
به دنبال اظهارات محمود ملاباشی، معاون دانشجویی وزارت علوم، مبنی بر تغییر سیاست های جدید هدفمند کردن یارانه ها در دانشگاهها ، محمود ملاباشی روز پنجشنبه نهم تیر ماه گفته است که تسهیلات رفاهی باید از دانشگاه ها برداشته شود.
به گزارش خبرگزاری دولتی مهر، محمود ملاباشی، معاون دانشجویی وزارت علوم همچنین گفت که طرح هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی در دانشگاه ها «مطابق سیاست‌های دولت» اجرا خواهد شد.
به گفته این مقام انتصابی، سیاست وزارت علوم، اختصاص مابه‌التفاوت هزینه‌های تحصیل پس از اجرای این طرح، به صورت مرحله‌ای و از طریق پرداخت وام است.
وی افزود، زمینه خودکفایی صندوق رفاه دانشجویی با برگشت سرمایه آن فراهم شده و نگرانی دانشگاه ها را در پرداخت وام‌ها از جمله وام شهریه دانشجویی برطرف کرده است.
معاون دانشجویی وزارت علوم، چندی پیش در گفتگو با همین خبرگزاری گفته بود "ما منتظر هرگونه تصمیم مجلس درباره یارانه ها هستیم. کمیسیونهای تخصصی مجلس نیز بررسی ها را به اتمام رسانده و منتظر نوبت صحن علنی هستند. مجلس باید رای کلی بدهد که دولت می تواند یارانه ها را نقدی کند تا سپس وارد جزئیات می شود."
ملاباشی گفته بود "مفهوم نقدی شدن یارانه ها برای تغذیه دانشجویان این است که در حال حاضر کالاها و اجناس به صورت غیر نقدی به دانشگاهها داده می شود اما با تصویب لایحه هدفند شدن یارانه ها، اعتبار به دانشگاهها داده می شود. دانشگاهها مسئول تهیه اجناس هستند و هر ساله در بودجه دانشگاهها دیده می شود."

ارسال یک نظر

0نظرات

ارسال یک نظر (0)