بیانیه جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی به مناسبت سالروز تولد بهاره هدایت

0
بهاره هدایت، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، نشانه ای روشن از پیوند جنبش دانشجویی و زنان است. او اکنون به عنوان نماینده‌ای از دانشجویان منتقد ایرانی، که یکی از سنگین‌ترین احکام حبس را دریافت کرده است، بیش از یکسال است که در سخت‌ترین شرایط، در بند متادون نگه‌داری می‌شود.
جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی، همگام با کمپین آزادی بهاره هدایت، سعی در توجه نهادهای دانشجویی، دولتمردان دنیا و نهادهای حقوق بشری به شرایط ویژه او، دارد. ما بر این باوریم که بهاره هدایت، صرفا به جهت انتقادهای شجاعانه‌اش، زندانی شده است و حکومت ایران می‌بایست هرچه سریعتر او را آزاد کند.ما بر این باوریم که جنبش دانشجویی حتی با وجود حبس ها و محرومیت ها، زندان ها و بازداشت ها، تحقیر ها و سرکوب ها، آزار ها و شکنجه ها... با تکیه بر این دانشجویان و فعالین با سری برافراشته از این گذرگاه ها سخت عبور خواهد کرد. هر چند صدور احکامی چنین سنگین و حبس های طویل المدت فرا رسیدن روزهایی دشوارتر را گواه می دهد اما سختی ها در نهایت به سود ملت است و آنکه نخواهد ماند، کسی است که از آن مردم نیست.

ایستادگی ستودنی و گرانبهای یار سرافراز جنبش دانشجویی -بهاره هدایت- بر قانونی بودن تمامی فعالیت های جنبش دانشجویی، یاد آور مقاومت های دانشجویان دانشگاه های سراسر ایران در ماه ها و سال های گذشته است. آنان که مهر سکوت را بر لبان خویش نزده و جور و بیداد را تاب نیاوردند. در این میان راه رهایی را برای در بند گرفتار آمدگان اعتراف به کارهای نکرده و پذیرش اشتباهات و جبران گذشته خوانده اند، اما باید یاد آور شد که «راه رهایی دیگری» هم وجود دارد، راهی که مردم آن را می سازند و می آفرینند.
جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی ضمن محکوم نمودن ۹ سال و نیم حبس تعزیری و همچنین روند غیرقانونی ممنوع الملاقات بودن بهاره هدایت، هشدار می دهد ادامه روند سرکوب و تهدید فعالین مسالمت جوی اجتماعی و دانشجویی اینک با گذشت دو سال از عمر دولت مهرورز دهم به اوج خود رسیده است، حاصلی جز قطع امید مردم و رادیکالیزه شدن فضای دانشگاه و جامعه نخواهد داشت .گرچه مشت آهنین از سوی حاکمیت اقتدارگرا سخت تر بر مردم رنجدیده، دروغ شنیده و ریا دیده فرو می آید اما پایان این راه آغاز سربلندی و پیروزی همه دانشجویان و مردم است. حاکمیت اقتدارگرا چاره را در برخوردهایی سخت تر و ورود آوردن ضربه هایی شوک آور دیده اما باید متذکر شد که این ضربه ها در طول تاریخ همواره بوده و سهمگینی آنها تنها خشم مردم را افزون خواهد کرد.
می دانیم روزهایی که می آید بسیار سخت است و صبر می طلبد و استقامت می خواهد اما سرنوشت ایران زمین را خواهد ساخت، باید محکم تر از پیش بود و بر مطالبات و آرمان ها سخت تر پای فشرد.
تا تحقق خواسته هایمان همچنان ایستاده ایم

ارسال یک نظر

0نظرات

ارسال یک نظر (0)