آزادی چهار نفر دیگر از دانشجویان دانشگاه شریف همزمان با استمداد شورای صنفی دانشجویان از اساتید دانشگاه

0
چهار نفر دیگر از دانشجویان بازداشت‌شده‌ی دانشگاه شریف در ارتباط با اعتراضات روز ۲۵ بهمن، روز و شب شنبه (۱۴ اسفند) آزاد شدند.حسین سالم‌کار، محمد افخمی، بهزاد عالی‌پور و محمد سلحشور چهار دانشجویی هستند که پس از نزدیک به سه هفته بازداشت از زندان اوین آزاد شده‌اند.
با آزادی‌ این چهار نفر تعداد دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف که همچنان در بازداشت به سر می‌برند به هشت نفر رسید که اسامی آن‌ها به شرح زیر است:
محمد نراقی، سامان فرحت، عارف بلندنظر، امین مهدوی، جواد سوهانکار، علی‌اکبر محمدزاده، سیامک سهرابی و امیرِ گل.
گفتنی است بیشتر از بیست نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، پس از برگزاری تجمع اعتراضی در این دانشگاه هم‌زمان با اعتراضات خیابانی روز ۲۵ بهمن، توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند که این دستگیری‌ها با احضار تعدادی دیگر از دانشجویان به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات در روزهای اخیر ادامه داشته است.
هم‌زمان برخی دیگر از دانشجویان این دانشگاه نیز پس از اعتراضات این روز از ورود به دانشگاه و خوابگاه منع شده‌اند که در تازه‌ترین واکنش به این ممنوع‌الورودی‌ها، انجمن صنفی دانشگاه شریف با انتشار بیانیه‌ای در روز سه شنبه ۱۰ اسفندماه، از اساتید این دانشگاه خواست «تا در دفاع از حقوق دانشجویان» آن‌ها را یاری کنند.در بخشی از بیانیه این شورا نوشته شده که «امروز دغدغه اعضای شورای صنفی تضییع حق دانشجویی است که به واسطه تصمیم اتخاذ شده، آرامش خود را از دست داده و در بهت زدگی و نا‌آرامی سرگردان و آواره گشته و توان صحبت و دفاع از خود را ندارد. در این راستا تمامی نگرانی ما بر این است که تضییع حقوق دانشجویان در برخی مواقع شاید غیر قابل بازگشت باشد، که آب رفته به جوی بازخواهد گشت. امروز همچنان همه‌ی امید ما به شما اساتید گرامی است تا در دفاع از حقوق دانشجویان، شورای صنفی دانشجویان را یاری نمایید.»

ارسال یک نظر

0نظرات

ارسال یک نظر (0)