اتحادیه دانشویان دانشگاه های اروپا خواستار تحریم ایران شد

0
اتحادیه دانشجویان دانشگاه های اروپا با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن بازداشت بیش از ۸۰ دانشجو در روز ششم دیماه خواستار واکنش تمامی دولت های اروپایی، شوراهای محلی، سازمان های غیردولتی، گروه های حقوق بشری، موسسات آموزشی و سازمان های دانشجویی نسبت به وضعیت در ایران شد. این اتحادیه دانشجویی در بیانیه خود خطاب به جامعه دانشگاهی جهانی اعلام کرده است که اعتراض آنان می تواند نقش بسیار مهم و اثرگذاری را داشته باشد.این اتحادیه دانشجویی همچنین از دولت های کشورهای اروپایی خواسته است تا در اعتراض به نقض حقوق بشر، روابط دیپلماتیک و اقتصادی خود با حکومت ایران را قطع کنند.
خواست این اتحادیه دانشجویی به قرار زیر است:
با توجه به جنایت های اخیر و نیز اعتراضات مستمر مردمی، ما اعلام می کنیم:
۱ - دولت ها نباید در برابر نقض حقوق بشر ساکت بمانند و می بایست روابط دیپلماتیک و اقتصادی خود با رژیم ایران را قطع کنند.
۲ - گروه های حقوق بشری و سازمان های غیردولتی می بایست در زمینه وادار کردن حکومت ایران به رعایت حقوق بشر نقش فعال تری را ایفا کنند.
۳ - چهره های دانشگاهی می بایست بر این مهم واقف باشند که اعتراض ایشان می تواند نقش بسیار مهم و اثر گذاری را داشته باشد و اینکه همکاران ایشان در ایران شدیدا به همبستگی و همراهی آنها نیازمندند.
۴ - تمام سازمان های دانشجویی و در هر قالبی می بایست فعالیت هایی ترتیب دهند تا سطح آگاهی عمومی در مورد شرایط ناگوار تحمیل شده بر همکاران ایرانی را ارتقا بخشند. و نیز آنان را در راه تحقق بخشیدن به هدفشان که همانا دست یابی به ایرانی آزاد و دموکراتیک است، یاری بخشند.
زمان برای قربانیان سرکوب های احتمالی حکومت به سرعت می گذرد از این رو از شما تقاضا می کنیم که سریعا عمل کنید.







ارسال یک نظر

0نظرات

ارسال یک نظر (0)