ادامه اعتراضات در دانشگاه خواجه نصیر نسبت به بازداشت علی پرویز و سهیل محمدی

0

در ادامه اعتراضات هفته گذشته دانشجویان خواجه نصیر به بازداشت علی پرویز و سهیل محمدی، روز سه شنبه 26 آبان دانشجویان دانشکده مکانیک دست به اعتصاب غذا زده و تجمع اعتراضی گسترده ای برگزار نمودند.

 دانشجویان دانشکده مکانیک دانشگاه خواجه نصیر پس از آنکه با عدم تحقق وعده مسئولین دانشگاه مبنی بر پیگیری وضعیت این دو دانشجو و آزادی قریب الوقوع آنان رو به رو شدند، به صورت خودجوش دست به اعتصاب غذا زدند. دانشجویان با چیدن ظرفهای غذا در تمام محوطه دانشکده و ساختمان آن مسئولین حراست را غافلگیر کردند. بنا به گفته دانشجویان این اعتصاب چنان بی سابقه بود که ظرفهای غذا از درب سلف تا درب حراست دانشکده کشیده شد.
دانشجویان سپس در محوطه دانشکده تجمع کرده و با سر دادن شعارهایی در حمایت از هم کلاسیهای در بند خود خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط آنان شدند. "دانشجوی زندانی آزاد باید گردد" ، "ایران شده بازداشتگاه، اوین شده دانشگاه"، "مرگ بر دیکتاتور" و ... از جمله شعارهای دانشجویان در تجمع امروز بود. حضور مردم در خیابان و تجمع آنان رو به روی دانشکده در حمایت از دانشجویان مانع اعمال خشونت از سوی مامورین حراست دانشگاه نسبت به دانشجویان شد.
در سایر دانشکده های دانشگاه خواجه نصیر نیز دانشجویان با نصب پوسترهای علی پرویز و سهیل محمدی در نقاط مختلف دانشکده ها اعتراض خود را نسبت به تداوم بازداشت غیرقانونی همکلاسی هایشان نشان دادند.
لازم به ذکر است که مسئولین دانشگاه و حراست پس از آنکه در هفته گذشته با اعتراضات گسترده و غافلگیرانه دانشجویان مواجه شدند، با دعوت نمایندگان دانشجویان قول پیگیری مسئله و آزاد نمودن این دو دانشجو را دادند. این در حالیست که دو هفته پیش پس از اعتراضات دانشجویان به سخنان هتاکانه صفار هرندی نیز جلسه مشابهی در روز 12 آبان به دعوت ریاست دانشگاه برگزار شده بود که در آن جلسه علی پرویز و سهیل محمدی به عنوان نمایندگان سایر دانشجویان صحبت کرده بودند.  پس از آن جلسه و همان شب این دو دانشجو در منازلشان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

ارسال یک نظر

0نظرات

ارسال یک نظر (0)