ادامه مقاومت دانشجویان در دانشگاه شیراز

0
با افزایش فشارها بر دانشجویان دانشگاه شیراز توسط نهادهای امنیتی خارج از دانشگاه و نیز نهادهای امنیتی درون دانشگاه همچون كمیته انضباطی و حراست، دانشجویان در مقابل این فشارها عكس العمل نشان دادند.

 با بازداشت تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه شیراز توسط اداره ی اطلاعات این شهر و نیروهای امنیتی و نیز احضار ده ها دانشجو توسط كمیته انضباطی و صدها دانشجو توسط حراست و تهدید دانشجویان توسط این نهاد، دانشجویان نیز با پخش شبنامه ها و بیانیه ها و نیز اعتصاب غذا به شرایط امنیتی این دانشگاه و افزایش فشارها اعتراض كردند.
در تازه ترین و جالب ترین اقدام، نشریه ای به نام "شبنامه اعتراض" در سطح گسترده ای در میان دانشجویان پخش شده است. این نشریه با تیتر "ما بیشماریم..."، در 8 صفحه و به همراه مقالات و نیز اخبار شیراز و ایران منتشر شده است. در لوگوی این نشریه آمده است: "شبنامه اعتراض؛ نشریه ای برای بی خداها و با خداها، ماركسیست ها و لیبرال ها، چپ ها و راست ها، زنان و مردان؛ نشریه ای برای آزادی" این نشریه همچنین در اقدامی جالب در شناسنامه ی خود ریاست دانشگاه، رئیس كمیته انضباطی و مسئولین حراست را به عنوان مدیر مسئول، سردبیر و عوامل اجرایی نشریه معرفی كرده است. در سر مقاله ی این نشریه آمده است: «اگر آنها مظهر قانون اند پس این نشریه غیر قانونی است تا مكانی باشد برای سخنان بی سانسور و دردهایی كه برای بیان نیازی به مجوز نداشته باشند. این نشریه ماحصل تمام فشارهایی است كه مدیریت دانشگاه به قدرت كمیته امنیتی انضباطی، حراست و كمیته ناظر بر نشریات بر تمام دانشجویان اعمال كرد و دسترنج تمام نگاه های امنیتی، قیم مآبانه و غرض ورزانه به نوع دانشجو است. امید كه روزی تمام فكرها وعقیده ها و انسانها بی پرده سخن بگویند.»
از سوی دیگر با بازداشت تعدادی زیادی از دانشجویان در حمله ی نیروهای لباس شخصی به دانشگاه در روز 13 آبان، و عدم آزادی این دانشجویان و نیز بازداشت دانشجویان دیگر توسط اداره ی اطلاعات شیراز، دانشجویان به شدت به این روند دستگاه های امنیتی معترض اند. هم‌اکنون حداقل 18 دانشجو در شیراز در بازداشت به سر می برند.
در تازه ترین اقدام كمیته انضباطی دانشگاه شیراز با احضار 2 تن از دانشجویان دختر به نام های ندا اسكندری و خدیجه قهرمانی برای دریافت احكام خود، آنان را به نیروهای امنیتی تحویل داد. تاكنون خبری از وضعیت این دو دانشجو در دست نیست.
دانشجویان نیز در اعتراض به همكاری حراست و كمیته انضباطی دانشگاه با نهادهای امنیتی و اداره اطلاعات، با پخش بیانیه ای در سطح دانشگاه دعوت به اعتصاب سراسری و تعطیلی كلاسها در روز یكشنبه 1 آذر نمودند.
به نظر می رسد با افزایش فشارها در دانشگاه شیراز، مقابله دانشجویان و اعتراض آنها به عمكرد مدیریت دانشگاه افزایش یابد.

ارسال یک نظر

0نظرات

ارسال یک نظر (0)