اعتصاب و تجمعات گسترده، پاسخ دستگیری دانشجویان

0
حکومت اسلامی در آستانه ۱۶ آذر دست به بازداشت و ربودن فعالین دانشجویی زده است. طی روزهای گذشته تعدادی از دانشجویان در دانشگاه های مختلف با همکاری کمیته انضباطی و حراست و توسط ماموران اطلاعاتی دستگیر شده اند.

روز ۲۵ آبان ماه در اعتراض به اعدام احسان فتاحیان توسط دانشجویان تجمعی در دانشگاه تهران برگذار شد که متعاقب آن تعدادی از دانشجویان شرکت کننده در این تجمع دستگیر شدند. احمد اسماعیلی، آمانج رحیمی، سروه ویسی، لیلا محمدی و پخشان عزیزی ۵ دانشجوی دستگیر شده هستند که از محل نگهداری آن ها خبری در دست نیست.
ندا اسکندری و خدیجه قهرمانی از دانشجویان دانشگاه شیراز روز سه شنبه ۲۶ آبان در حالیکه به کمیته انضباطی احضار شده بودند با مراجعه به این نهاد توسط ماموان امنیتی دستگیر شدند.
مهرداد بزرگ، سورنا هاشمی، علیرضا موسوی، فرزان رئوفی، احسان دولتشاه، سینا شکوهی و البرز زاهدی ۷ دانشجوی دانشگاه های تهران هستند که در اقدامی هماهنگ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند. این دانشجویان روز ۲۸ آبان ماه بازداشت شده و نیروهای امنیتی منزل شخصی مهرداد بزرگ و سورنا هاشمی را نیز تفتیش کرده اند.
همچنین رسول عالی نژاد و بهروز فریدی دو دانشجوی دانشگاه آزاد تبریز روز ۲۸ آبان ماه توسط نیروهای امنیتی ربوده شدند که با پیگیری خانواده این دانشجویان معلوم شد که آنان توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده اند.
۱۶ آذر روز مهمی در پیشبرد انقلاب است و حکومت اسلامی برای جلوگیری از برپایی ۱۶ آذر و ایجاد رعب و وحشت دست به هر اقدامی می زند، هر اقدام و تعرض حکومت را باید با اعتراضات وسیع جواب داد . امروز جمهوری اسلامی بیشتر از هر زمانی در مقابل اعتراضات و تجمعات ما شکننده است. شعار "زندانی سیاسی آزاد باید گردد"، لغو جداسازی جنسیتی، لغو مجازات اعدام و آزادی های بی قید و شرط سیاسی باید به شعارهای اصلی ما در دانشگاه ها تبدیل شوند. باید هر دستگیری و بازداشتی را با تجمعات گسترده و اعتصاب جواب بدهیم. حکومت جنایتکار اسلامی باید بداند هر دستگیری برایش هزینه سنگینی دارد و نه تنها با تعرض دانشگاه و جامعه روبرو می شود، بلکه در سطح بین المللی نیز با موجی از خشم و نفرت عمومی مواجه می شود. اعتراضات جاری دانشجویان به دستگیری دوستانشان از جمله در دانشگاه خواجه نصیر الگویی برای دانشجویان است و باید به سطح تمام دانشگاه ها کشیده شود.


سازمان جوانان کمونیست دستگیری و بازداشت دانشجویان را قویا محکوم می کند و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط دانشجویان زندانی و تمام زندانیان سیاسی است. سازمان جوانان کمونیست کلیه دانشجویان را به اعتراض و تجمع و اعتصاب یکپارچه در مقابل این تلاش های مذبوحانه حکومت جنایتکار اسلامی و تدارک هرچه گسترده تر و سازمان یافته تر برای یک ١٦ آذر بزرگ و قدرتمند در سراسر کشور فرا می خواند.


زندانی سیاسی آزاد باید گردد
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد آزادی و برابری
سازمان جوانان کمونیست
۲۹ آبان ۸۸، ۲۰ نوامبر ۲۰۰۹

ارسال یک نظر

0نظرات

ارسال یک نظر (0)