به سازمان عفو بین الملل و نهاد های مدافع حقوق انسان

0
باید به اطلاعتان برسانم که در روزهای گذشته تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه های ایران توسط جمهوری اسلامی دستگیر شده اند. بازداشت و ربودن دانشجویان از خوابگاه ها و دانشگاه ها و حتی خانه هایشان همچنان ادامه دارد و هر روز شاهد دستگیری تعداد بیشتری از دانشجویان هستیم. محل نگهداری برخی از این دانشجویان معلوم نیست و ما به شدت نگران سلامت و زندگی آنان هستیم. لیست اسامی دانشجویان دستگیر شده طی هفته گذشته تا امروز را ضمیمه می کنیم.

دستگیری و تهدید دانشجویان و خانواده های آنان در حالی صورت می گیرد که در ایران به روز دانشجو ۷ دسامبر نزدیک می شویم و دانشجویان در دانشگاه های تهران و شهر های دیگر سر مسائل مختلفی از جمله بازداشت دوستانشان و جداسازی جنسی در اعتراض و اعتصاب هستند.
لازم به ذکر است با شروع اعتراضات مردم در ایران از ماه ژوئن، روز ۱۴ ژوئن مجتمع خوابگاهی دانشگاه تهران مورد حمله وحشیانه نیروهای شبه نظامی وابسته به حکومت قرار گرفت و ۵ نفر از دانشجویان کشته شدند. و در طول ماه های گذشته ده ها دانشجو به دستور کمیته های انضباطی از ادامه تحصیل محروم شده یا مورد تهدید قرار گرفته اند.
از طرف دانشجویان در ایران از شما می خواهم که جمهوری اسلامی را به خاطر دستگیری و کشتن دانشجویان محکوم کنید، جمهوری اسلامی را برای آزادی فوری و بی قید و شرط همه دانشجویان دستگیر شده و زندانیان سیاسی تحت فشار بگذارید.
نوید مینائی
دبیر سازمان جوانان کمونیست
۲۳ نوامبر ۲۰۰۹
اسامی دانشجویان دستگیر شده طی هفته گذشته:
ندا اسکندری و خدیجه قهرمانی از دانشجویان دانشگاه شیراز زمان دستگیری روز سه شنبه ۲۶ آبان
مهرداد بزرگ، سورنا هاشمی، علیرضا موسوی، فرزان رئوفی، احسان دولتشاه، سینا شکوهی و البرز زاهدیدانشجوی دانشگاه های تهران زمان دستگیری روز ۲۸ آبان
رسول عالی نژاد و بهروز فریدی دو دانشجوی دانشگاه آزاد تبریز زمان دستگیری روز ۲۸ آبان
عباس حکیم زاده دانشگاه امیرکبیر زمان دستگیری پنجشنبه، ۲۸ آبان، ۱۳۸۸
حمید قهوه چیان، علیرضاموسوی، احمد میرطاهری، علیرضا زرگر، امیرکاظم پور و یاسر معصومی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی زمان دستگیری پنجشنبه ۲۸ آبان
میلاد حسینی کشتان، علی نظری، سیاوش صفوی، علی دنیاری، مازیار یزدانی نیا، شوانه مریخی، علی عباسی، و رحمان یعقوبی دانشجویان دانشگاه مازندران زمان دستگیری ۲۶ خرداد، ۲۲ نوامبر از طرف دادگاه هر کدام به شش ماه حبس تعزیری و ۱۵ ضربه شلاق محکوم شدند.
آرش خاندل و مراد باصره از فعالین دانشجویی دانشگاه ایلام زمان دستگیری دوشنبه ۲ آذر ۱۳۸۸

ارسال یک نظر

0نظرات

ارسال یک نظر (0)