گزارش میتینگ اعتراضی ۲۸ دسامبر در گوتنبرگ سوئد

0








در حمایت از فراخوان دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب ایران در اعتراض جهانی به دستگیریهای اخیر دانشجویان، روز جمعه ۲۸ دسامبر (۷ دیماه) یک میتینگ اعتراضی در یکی ازمیادین اصلی شهر گوتنبرگ برگزار شد. این میتینگ از سوی گروه ها و احزاب مخالف جمهوری اسلامی و از جمله واحد حزب در شهر کوتنبرگ فراخوان داده شده بود۔ علیرغم باران شدید٬ معترضین با برپایی یک چادر اطلاعاتی و توزیع اطلاعیه در بین مردم و همچنین ایراد سخنرانی توجه مردم را به خود جلب کردند۔ در این میتینگ اعتراضی٬ شرکت کنندگان پلاکاردهایی را در دست داشتند که بر روی آنها خواست آزادی فوری و بی قید و شرط دانشجویان دربند٬ خواست آزادی کلیه زندانیان سیاسی و شعار سرنگونی جمهوری اسلامی نوشته شده بود. دهها نسخه اطلاعیه بزبان سوئدی که در میان مردم پخش شد افکار عمومی را متوجه سرکوب در ایران و بویژه دستگیریهای اخیر دانشجویان کرد. سوسن صابری عضو کمیته مرکزی حزب چندین بار اطلاعیه حزب به زبان سوئدی را قرائت کرد که طی آن بر مبرمیت آزادی فوری دانشجویان و کلیه زندانیان سیاسی٬ محکومیت جمهوری اسلامی و حمایت از خواستها و جنبش انقلابی مردم ایران تاکید شده بود۔ یکی از سخنرانان نوید مینایی عضو دفتر سیاسی حزب و دبیرسازمان جوانان کمونیست بود. او در بخشی از سخنرانی اش گفت:

" جمهوری اسلامی حدود ۴۰ نفراز دانشجویان را دستگیر کرده است . جرم این دانشجویان آزادیخواهی و برابری طلبی و خواست سوسیالیسم بود. خانواده های این دانشجویان مصمم و یکپارچه برای ملاقات و آزادی فرزندانشان مبارزه می کنند . در مقابل جمهوری اسلامی انها را تهدید می کند و تلاش میکند آانها را مرعوب و ساکت کند. ولی خانواده ها با اتکا به مبارزات دانشجویان و اعتراضات بین المللی در مقابل جمهوری اسلامی ایستادگی میکنند. جمهوری اسلامی نشان داده دشمن آزادیخواهی و انسانیت است . ما اینجا و در سراسر دنیا جمع شده ایم تا نشان دهیم صف مبارزه علیه جمهوری اسلامی به وسعت بشریت است و صدای اعتراض مردم در ایران را به گوش جهانیان برسانیم و اعلام کنیم جمهوری اسلامی نماینده مردم نیست بلکه قاتل مردم است . ما میخواهیم با کمک افکار عمومی جهانی دولتهای غربی را مجبور کنیم که جمهوری اسلامی را منزوی کرده و از مجامع بین المللی اخراج کنند. ما خواهان آزادی تمامی دانشجویان دستگیر شده ، کارگران زندانی و همه زندانیان سیاسی هستیم . ما خواهان ایجاد جامعه ای انسانی و یک دنیای بهتر هستیم . "

از نمایندگان احزاب و نهادهای دیگری که در این میتینگ اعتراضی شرکت کرده بودند٬ سلام ذیجی٬ علی عبدالی٬ کریم نوری و توفیق محمدی هر یک با اشاره به اعتراضات اخیر دانشجویی در ایران و نقش و مکان آن بر خواست آزادی دانشجویان در بند و همه زندانیان سیاسی تاکید گذاشتند۔

این میتینگ با شعارهای شرکت کنندگان علیه جمهوری اسلامی و با خواست آزادی زندانیان سیاسی پایان یافت .

صابر نوری- دبیرتشکیلات گوتنبرگ حزب کمونیست کارگری ایران


ارسال یک نظر

0نظرات

ارسال یک نظر (0)