جمهوري اسلامي، مرگت فرارسيده است!

0
در حمايت از دانشجويان در بند، در مقابل سفارت اسلامي در کانادا











در پاسخ به فراخوان "دانشجويان آزاديخواه و برابري طلب دانشگاه هاي ايران" براي برگذاري يک اعتراض جهاني به رژيم اسلامي و مطالبه آزادي فوري و بدون قيد و شرط دانشجويان سوسياليست در بند٬ بعد از ظهر امروز تظاهرات پرشوري به فراخوان حزب کمونيست کارگري ايران شاخه شرق کانادا در مقابل سفارت رژيم در اوتاوار برگذار شد. اين تظاهرات در هواي برفي و سرد زمستان کانادا و با شرکت اعضاي حزب و افراد و سازمان هاي چپ و انقلابي ديگر صورت گرفت. تقريبا همه شرکت کنندگان از شهر تورنتو و با پيمودن بيش از ۵۰۰ کيلومتر راه خود را به اوتاوا رسانده بودند تا صداي دانشجويان اسير در سياهچال هاي رژيم آدمکش اسلامي را به گوش مردم کانادا برسانند.
تظاهرات با شعارهاي "دانشجوي زنداني آزاد بايد گردد!"٬ "زنداني سياسي آزاد بايد گردد!"٬ "اين لانه جاسوسي تعطيل بايد گردد!"٬ "مرگ بر جمهوري اسلامي!" که از عمق وجود شرکت کنندگان برمي خاست آغاز شد. سپس يدي محمودي عضو کميته مرکزي حزب بعنوان ميزبان برنامه منظور از گرد هم آئي در اين روز را به اختصار مرور کرد٬ و ميکروفن را به جمشيد هاديان بعنوان سخنگوي انگليسي زبان حزب سپرد.
جمشيد هاديان سخنان خود را با خود فراخوان حزب خطاب به مردم کانادا٬ با عنوان "انسانيت خودتان به شما نياز دارد!" آغاز کرد٬ و دليل انتخاب اين عنوان را چنين توضيح داد که امروزه خطر و تهديد تروريزم اسلامي خطري است جهاني که تمدن بشري٬ و به اين اعتبار خود بشريت را در کل جهان به مخاطره انداخته است. مردم ايران در ۲۹ سال گذشته٬ يعني از همان روز نخست که اسلام سياسي در ايران به قدرت دولتي دست يافت در صف مقدم اين مبارزه بوده اند. و اين مبارزه مدام در حال رشد بوده است٬ بطوري که امروز ديگر بايد بر همه جهانيان مسلم شده باشد که حمايت از مردم ايران براي به زير کشيدن اين رژيم ضد انساني در واقع حمايت از کل بشريت (منجمله خود شما مردم کانادا) براي رهائي از چنگال کابوسي است که سايه شومش در اين ۲۹ سال مدام گسترده تر شده است. مردم ايران در مبارزه خود با جمهوري اسلامي در واقع نماينده و مبارز جبهه دفاع از انسانيت بوده اند. پيوستن به جبهه آنان در واقع پيوستن به جبهه بشريت در مقابل جبهه ضدبشريت است٬ که نماد آن بصورت اين لانه ترور و توطئه اکنون در آن طرف خيابان در مقابل شما قرار دارد. يا مردم جهان در مبارزه مردم ايران براي سرنگوني اين رژيم٬ بعنوان سنگر اصلي اسلام سياسي٬ با آنان متحد مي شوند٬ و يا بشريت به دوران بربريت بازمي گردد؛ چشم انداز ديگري وجود ندارد! به اين معني است که ما مي گوئيم بشريت خودتان٬ منزلت انساني خودتان٬ به شما بعنوان مدافع اين منزلت نياز دارد! امروز٬ در اين لحظه٬ ده ها دانشجوي مبارز٬ آزاديخواه و برابري طلب در سياهچال هاي رژيم اسيرند٬ و ما بعنوان اولين قدم در راه اتحاد با مبارزات مردم ايران از شما مي خواهيم براي آزادي فوري و بدون قيد و شرط آنان به ما و به آنها بپيونديد. خطر و تهديد اسلام سياسي٬ اعم از جناح اسلحه بدست و لبخند به لبش٬ خطر و تهديدي جهاني است که مردم ايران و مردم سراسر جهان را به يک درجه زير ضرب برده است. بنابراين دفع اين شر مستلزم يک مبارزه متحد جهاني است. دست حمايت طلبي ما را در دست خود بگيريد! بسوي ما بيائيد! خود را با ما٬ با حزب ما٬ با اهداف ما و با مبارزه ما براي آزادي اين دانشجويان بعنوان اولين قدم آشنا کنيد! از جمله کارهائي که بطور مشخص مي توانيد انجام دهيد نوشتن نامه هاي اعتراضي به نمايندگان پارلمان خود در سطح استاني و کشوري براي زير فشار گذاشتن رژيم اسلامي براي آزاد سازي دانشجويان سوسياليست در بند٬ و کل زندانيان سياسي در ايران است. در اين نامه ها قيد کنيد که رژيم ضد انساني اسلامي بايد از تمام مجامع بين المللي طرد شود٬ و مطالبه آزداي دانشجويان صرفا گام اول در اين راستاست.
هادي وقفي٬ سخنران بعدي که از سوي سازمان جوانان حزب کمونيست کارگري ايران سخن گفت٬ تاکيد کرد که ما به فراخوان دانشجوياني که به جرم دفاع از آزادي و برابري به اسارت رژيم درآمده اند در مقابل اين سفارتخانه جمع شده ايم. سفارتخانه هاي اين رژيم منحوس سفارتخانه نيستند٬ لانه هاي ترور و جاسوسي و توطئه عليه کل انسانيت هستند و بايد بسته شوند. هادي وقفي همگان را به تشديد مبارزه عليه اين رژيم ضد زن٬ ضد جوان٬ ضد کارگر٬ ضد معلم و ...٬ و در يک کلام ضد انسان٬ دعوت کرد٬ و موکدا از همه مبارزين در داخل و خارج ايران خواست که دانشجويان زنداني را در اين لحظات تنها نگذارند.
سپس بار ديگر شعارهاي فارسي٬ همراه با شعارهاي انگليسي "دانشجويان زنداني را فورا آزاد کنيد!"٬ "همه زندانيان سياسي بايد فورا آزاد شوند!"٬ "مردم ايران خواهان مرگ اين رژيم اند!"٬ "آزادي بيان حق مسلم مردم ايران است!"٬ "آزادي اجتماع و انجمن حق مسلم مردم ايران است!"٬ "آزادي اعتصاب حق مسلم مردم ايران است!"٬ "اعدام ها بايد فورا در ايران متوقف شود!"٬ "سنگسار بايد فورا در ايران متوقف شود!"٬ "ستم بر زنان در ايران بايد فورا متوقف شود!" ادامه يافت.
سخنران بعدي تظاهرات علي مشرف بود که به نمايندگي از سوي فعالين چپ افغان در کانادا صحبت کرد. او با افشاي عملکرد سي ساله جمهوري اسلامي بر لزوم اتحاد مبارزه همه ملل عليه اين رژيم انسان ستيز سخن گفت و اظهار اميدواري کرد که چپ افغانستان هر چه زودتر و بشکلي متشکل تر بياري مبارزات سوسياليستي رشد يابنده در ايران بشتابد.
سپس محمود احمدي به نمايندگي از سوي حزب اتحاد کمونيزم کارگري رشته کلام را بدست گرفت. او گفت ما که اينجا جمع شده ايم صداي مردم در بند ايران هستيم٬ ما صداي مردمي هستيم که براي بکرسي نشاندن انسانيت در سخت ترين شرايط مبارزه مي کنند. روز ۱۶ آذر روزي است با قدمت پنجاه ساله٬ روزي است با قدمتي بيش از قدمت خود اين رژيم منحوس که اينک دانشجويان آزاديخواه و برابري طلب را به جرم برگذاري روز خودشان٬ روزي با همين سنت آزاديخواهي و برابري طلبي را به بند کشيده است. جنبش دانشجوئي چپ و مبارزه اي که اين جنبش امسال سازمان داد تا همين جا سيل حمايت را از اقصي نقاط جهان را از جانب صدها سازمان و شخصيت جهاني بسوي آن سرازير کرده است. پس اين جنبشي نيست که فروکش کند. اين جنبشي است که با ادامه مبارزه براي آزادي دانشجويان در بند٬ از مردم ايران و جهان نيرو خواهد گرفت و تا خود سرنگوني رژيم ضدبشري اسلامي ادامه خواهد يافت.
در اينجا بار ديگر جمشيد هاديان ميکروفن را بدست گرفت و در ادامه سخنان قبلي خود خطاب به مردم کانادا گفت اجازه بدهيد حقيقتي را براي شما فاش کنم. رهبران و باصطلاح نمايندگان سياسي شما خيلي ساده به شما دروغ مي گويند که با تروريزم اسلامي مي جنگند! اين يک دروغ بزرگ است! اين ما هستيم که بار مبارزه با اين توحش را بدوش داريم و آن را به پيش مي بريم! به کارنامه دولت هاي غربي و متحدين شان نگاه کنيد! اينها از سال ۱۹۷۹ که اسلام سياسي را در مقابل انقلاب ايران و براي شکست انقلاب ايران در مقابل "خطر" کمونيزم به ميدان آوردند فقط به اسلام سياسي ميدان داده اند و بس٬ و سرنوشت کرور کرور انسانهاي ديگر در کشورهاي ديگر را بدست اين نيروي ضد انساني سپرده اند. رژيم اسلامي پشت رژيم اسلامي در جهان بر سر کار آورده اند. نگاه کنيد که پس از ايران در افغانستان و عراق با چه نيروهاي ارتجاعي٬ عقب مانده و درنده اي دست اتحاد داده اند٬ چگونه باندهاي شيعه و سني و کرد و ترکمن و اين قبيله و آن قبيله را به نام مردم در عراق٬ در افغانستان٬ در خاورميانه و هر جاي ديگر جهان که دستشان رسيده بجان هم انداخته اند و شعار تفرقه بينداز و حکومت کن را از زباله دان تاريخ استعمار بيرون کشيده اند و بشريت را با اين شعار بسوي نيستي مي برند! ما صداي اعتراض خود را به اين وسيله عليه اين دروغ بزرگ که گويا اينها دارند از جانب شما با تروريزم اسلامي مبارزه مي کنند بلند مي کنيم. بعنوان مثال٬ ما مي پرسيم کجاست سهم ما از رسانه هاي همگاني؟! امکانات دولت هاي غربي از دوشيدن مردم تامين مي شود و صرف دروغ و دشمني و توطئه عليه خود آنها مي شود. امکانات مردمي بايد صرف مبارزات مردمي شود. اين وضع پذيرفته نيست و ما اين صحنه را تغيير خواهيم داد.
سپس يدي محمودي، عضو کميته مرکزي حزب کمونيست کارگري ميکروفن را بدست گرفت و تکرار دوبارۀ شعارها را مقدمه سخنان خود قرار داد. او گفت دوران سرکوب سال هاي شصت به پايان رسيده است! رژيم در اين خيال خام بود که با سر به نيست کردن ده ها هزار کمونيست و آزاديخواه ريشه کمونيزم و آزاديخواهي را کنده است! اما رشد مبارزات کارگران٬ زنان٬ دانشجويان٬ معلمان و ساير اقشار٬ و از آن مهمتر دست بالا پيدا کردن سوسياليزم در اين مبارزات٬ خواب رژيم را بخصوص در سال هاي اخير سخت آشفته کرده است! جنبش دانشجوئي اکنون چند سال است که با پرچم سرخ «سوسياليزم يا بربريت!» به ميدان آمده٬ و امسال با جواب دندان شکني که به سياست هاي بگير و ببند رژيم در روزهاي قبل از ۱۳ آذر داد به نقطه اميد مبارزات مردم ايران تبديل شد. ما در اين جا بار ديگر بر تعهد خود در قبال جنبش دانشجوئي آزاديخواه و برابري طلب پامي فشاريم٬ و با اين جنبش٬ با دانشجويان دربند و با خانواده هايشان عهد مي بنديم که تا آزادي همه عزيزانمان از پا نخواهيم نشست.
سخنران آخر تظاهرات امروز ايرج رضائي دبير کميته تشکيلات شرق حزب کمونيست کارگري ايران بود. ايرج رضائي ضمن اشاره به پاسخ مثبتي که همه نيروهاي چپ و انقلابي به فراخوان دانشجويان آزاديخواه و برابري طلب داخل کشور داده اند٬ و وظيفه داشتند بدهند٬ بر ضعف و زبوني رژيم در مقابله با جنبش انقلابي اوج گيرنده مردم ايران و بر بسر رسيدن آن دوران که در سياهي شب مي گرفتند و مي بستند و مي زدند و مي کشتند انگشت گذاشت. او ضمن تاکيد بر حقانيت مبارزه دانشجويان سوسياليست در دفاع از خواست هاي پايه اي٬ انساني٬ و به اين معنا فراگير و جهانشمول اين دانشجويان٬ اعلام کرد که پيام ما به اين رژيم انسان ستيز يک چيز است: درب زندانهايت را خواهيم گشود و عزيزان دانشجو و همه زندانيان سياسي مان را آزاد خواهيم کرد. "جمهوري اسلامي مرگت فرارسيده!".
در طول تظاهرات و در حالي که شرکت کنندگان مشغول سخنراني٬ گوش فرادادن به سخنران ها يا تکرار شعارها بودند٬ فعالين ديگري دست اندر کار توزيع اعلاميه هاي انگليسي حزب در ميان عابرين و اتوموبيل ها بودند. عابرين گوش مي دادند٬ با اشتياق اعلاميه مي گرفتند و مشغول خواندن مي شدند٬ در يک مورد خانم عابري در پياده رو مقابل پس از مکث و شنيدن شعارها با کف زدن با ما اعلام همبستگي کرد٬ رانندگان اتومبيل ها که مي دانستند اين تظاهرات در مقابل لانه جاسوسي رژيم و در مخالفت با آن برگذار مي شود با بصدا درآوردن بوق هايشان اعلام حمايت مي کردند٬ و با بيصبري شيشه را براي گرفتن اعلاميه پائين مي کشيدند. نگاه هاي امتنان آميز و تشکرهاي بلند آنان گوئي بما پيام مي داد: "بچه ها متشکريم!". تظاهرات با شعار "مرگ بر جمهوري اسلامي!" بمنزله کلام آخر و تجديد عهد ما با همان مردم به پايان رسيد.



تنظيم گزارش از جمشيد هاديان
jhadian@rogers.com
۲۷ دسامبر ۲۰۰۷

ارسال یک نظر

0نظرات

ارسال یک نظر (0)