03/10/1385 یکشنبه

0
March 8th: No To Hijab!

هشت مارس: نه به حجاب
روزنه
8
مارس امسال را به روز مبارزه ای عظیم و قاطع برای لغو عملی حجاب در ایران و به یک روز جهانی مبارزه علیه حجاب تبدیل کنیم.
این فراخوان اصلی ما در سازمان جوانان کمونیست برای 8 مارس امسال است. ما در کنار حزبمان، همه سازمانها و احزاب و بویژه تشکل های زنان در ایران و سراسر جهان، همه جوانان دنیا، بویژه همه دختران و پسران را در ایران فرامیخوانیم تا روزجهانی زن امسال را به روز درهم شکستن این قفس متحرک، یعنی حجاب، تبدیل کنیم. 8 مارس امسال بی حجاب است!
هم اکنون جنبشی عظیم و هرروزه علیه حجاب در ایران جریان دارد. هر روز میلیونها زن، بویژه جوانان در ایران به انحاء مختلف علیه این سمبل و بردگی زن به مبارزه بر میخیزند. زنان در ایران موفق شده اند تا حجاب را به میزان زیادی عقب برانند و روسری های رنگ و وارنگ و تبدیل شدن به چند سانتیمتر پارچه بر بر بالای موها نمونه آشکار آن است. اما هنوز این چند سانتیمتر پارچه سمبل بردگی و تبعیض و بی حقوقی زنان و به این اعتبار تحقیر و بی حقوقی کل جامعه است. حجاب را باید تماما برانداخت.
ما بخوبی آگاه هستیم که حجاب، ولو همین روبان های رنگی باریک بر فرق سر زنان و دختران، شیشه عمر جمهوری اسلامی این دیو ضد زن است. رژیم با تمام قوا از حجاب و از موجودیت ضد بشری خود دفاع خواهد کرد. اما ما باور داریم اکنون توان جنبش انقلابی مردم ایران برای سرنگونی جمهوری اسلامی و جنبش رهایی زن در ایران به چنان درجه ای رسیده است که میتواند حجاب را عملا لغو کند.
ما همه زنان و مردان و همه دختران و پسران را فرامیخوانیم تا لغو عملی حجاب را در دستور بگذارند. در هرجا که جمعیتی هست و نیروهای رژیم قدرت تعرض ندارد حجاب را بردارید. در کوه، در سینما، در مجالس عمومی، در کلاس درس حجاب را بردارید. تظاهرات های موضعی و کوتاه مدت در مراکز شلوغ بگذارید، حجاب از سر بردارید و پیش از عکس العمل نیروهای پلیس جمهوری اسلامی متفرق شوید. در دانشگاه ها و مدارس روزهای معینی را برای برداشتن حجاب تعیین کنید و دسته جمعی حجاب را بردارید. محلات بی حجاب ایجاد کنید. گروههای ضد حجاب در محله تشکیل دهید و هرجا که نیروهای رژیم و یا حزب الهی ها به زنان و دختران بی حجاب تعرض میکنند محکم جواب آنها را بدهید. دسته جمعی، دختر و پسر سوار اتوبوس شوید و اتوبوس را بی حجاب اعلام کنید و حجاب بردارید. و... اینها فقط نمونه هایی است که چگونه میتوان و باید همین امروز لغو عملی حجاب را به جمهوری اسلامی تحمیل کرد. اگر جنبش عمومی و وسیعی برای لغو عملی حجاب راه بیفتد رژیم قادر به مقابله با آن نخواهد بود.
همچنین ما خوب میدانیم که موانع زیادی در راه این جنبش وجود دارد. اول از همه نوعی عادت کردن جامعه به شووینیسم مردسالارانه اسلامی است. نوعی بی اعتنایی به اهمیت لغو حجاب. باید با این روحیات به مبارزه برخاست. باید به جامعه یاد داد که هرکس میخواهد حجاب را به زنان تحمیل کند با تعرض هر عابر و هر ناظری روبرو شود. باید زن و مرد و دختر و پسر متحد علیه حجاب به اعتراض برخیزند. بر گرفتن حجاب فقط کار زنان نیست. امر کل جامعه است. قدمی برای آزادی همه از قید و بند اسلام و حکومت مذهبی و اخلاقیات و مناسبات قرون وسطایی است. راه انداختن یک گفتمان وسیع ضد حجاب در جامعه ایران و در میدیای جهانی، مبارزه با انواع و اقسام توجیهات حجاب و اسلام و بردگی زن، یک شرط ضروری پیشروی جنبش ضد حجاب است. جلب حمایت بین المللی از مبارزه علیه حجاب در ایران یک فاکتور مهم برای پیروزی جنبش علیه حجاب است.
لغو عملی حجاب در ایران بی تردید یک تحول اساسی در مبارزه مردم علیه جمهوری اسلامی و یک پیشروی مهم جنبش رهایی زن و یک گام اساسی در مبارزه علیه اسلام سیاسی و دنیای سیاه بورژوا ها با نسبیت فرهنگی اش و توجیه بی حقوقی زنان در کشورهای اسلام زده و جوامع تحت حاکمیت اسلام است.
طبعا 8 مارس جنبه های دیگر هم دارد که باید جداگانه به آن پرداخت. اما به اعتقاد ما تم اصلی آن باید لغو عملی حجاب باشد. 8 مارس، روز جهانی زن (17 اسفند) امسال باید یک 8 مارس بی حجاب باشد. ما به سهم خود فعالانه برای تحقق این هدف مبارزه میکنیم و همه شما را به این تلاش فرا میخوانیم.
سازمان جوانان کمونیست
22
دسامبر 2006، اول دی 1385

فراخوان براي نجات جان فعالين دانشجويي دانشگاه صنعتي پلي تكنيك(اميركبير)
گزارشگران
هموطنان،دانشجويان آزاده
طي هفته هاي اخير پس از اعتراضات دليرانه دانشجويان دانشگاه اميرکبير،به حضور احمدي نژاد در اين دانشگاه در روز20آذر و اعتراض به سياستهاي سركوبگرانه و ضدمكراتيك دولت،دانشجويان فعال حاضر در اين تجمع مورد تهديد و پيگرد براي دستگيري و زندان قرار گرفته اند.
لازم بذكر است كه سه دانشجويي كه عكسهاي احمدي نژاد را در حضور وي به آتش كشيده اند بنابر تهديد بسيج دانشجويي و انصار حزب الله در هراس از دستگيري و زندان از روز پس از حضور احمدي نژاد در دانشگاه اميركبير مخفي و محروم از ادامه تحصيل شده اند.علاوه بر اين از دانشجويي كه توسط محافظين احمدي نژاد مورد ضرب و شتم قرار گرفت اطلاعي در دست نيست.دانشجويان معترض در اين سخنراني توسط شخص احمدي نژاد متهم به عوامل آمريكا و دستور گرفتن از بيگانگان شدند.
كميته رفراندوم آزاد ايران(كانون دانشجويان ايران)، ضمن اعلام حمايت از حركت شجاعانه كليه دانشجويان در برابر اعمال فاشيستي و سركوبگرانه دولت احمدي نژاد،از تمامي ارگانهاي بين المللي و حقوق بشري و وجدانهاي بيدار بشري را براين حمايت از جان فعالان دانشجويي و سياسي ،فراميخواند.
29

آذر ماه 1385(20دسامبر 2006
رييس دانشگاه الزهرا: داشتن حجاب از ديدگاه فيزيولوژيكي لازم است
پیک ایرانآموزش نيوز : رييس دانشگاه‌الزهرا گفت:داشتن حجاب از ديدگاه فيزيولوژيكي امري ضروري و لازم است . به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومي كميته جشنواره دختران آفتاب دكتر " شكوفه گل خو " بااشاره به آيات ‪ ۳۰و ‪ ۳۱سوره نور در قرآن مجيدافزود: در دين مبين اسلام با دلايل ثابت شده فيزيولوژيكي، حجاب و پوشش زنان اهميت ويژه‌اي يافته است . وي گفت: دراسلام حجاب و پوشش براي زنان و فرو گرفتن نگاه براي مردان واجب شده است زيرا يكي از دلايل اين امر تاثير تصاوير تحريك‌كننده بر غده هيپوفيز مردان و فعال نمودن آن است . گل خو كه در نخستين هم انديشي جشنواره دختران آفتاب سخن مي‌گفت: با اشاره به برخي دلايل ثابت شده علمي و ديني در خصوص حجاب زنان افزود: از آنجايي كه رعايت حقوق اجتماعي افراد از ديدگاه اسلام بر هر فردي لازم است حضور زنان و مردان در اجتماع به طور مساوي مورد توجه قرار گرفته و هيچ گونه محدوديتي از نظر حضور زنان در اجتماع وجود ندارد. وي گفت:از نظر علمي با توجه به مقايسه سيستم‌هاي توليد مثل مردان و زنان و فعال‌تر بودن آن در مردان و با توجه به‌اينكه اين سيستم‌ها تحت تاثير هيپوفيز در مغز است مي‌توان نتيجه گرفت كه تصاوير تحريك‌كننده از طريق بينايي بر هيپوفيز مردان به شدت تاثير گذاشته و آن را فعال مي‌نمايد. استاد دانشگاه‌الزهراافزود: پوشش مناسب براي زنان علاوه برايجاد مصونيت براي آنها باعث جلوگيري از تحريك مردان مي‌شود

ارسال یک نظر

0نظرات

ارسال یک نظر (0)